de Răzvan Moceanu
de Răzvan Moceanu

Sâmbătă, 21 ianuarie, Radio România Constanța, parte componentă a Societății Române de Radiodifuziune, împlineşte 27 de ani de existenţă. Misiunea sa este de stimulare a spiritului civic, de participare la viața publică, de educare și formare a publicului. Radio Constanța – „Radioul de la țărm de mare” – este o voce credibilă, distinctă și echidistantă în peisajul presei auduiovizuale regionale și naționale, un actor important pe scena economică, socială, culturală și educațională, un punct de reper al informației obiective și imparțiale.

Radio Constanța este și punctul de atracție al sezonului estival prin programul Radio Vacanța, cu aproape o jumătate de veac de experiență în domeniul divertismentului de calitate, transmis on air sau prin intermediul spectacolelor estivale de pe scena Vilei nr. 1 Mamaia.

De-a lungul acestor ani, Radio Constanța a dovedit calitate, coerență, tradiție și modernism, pasiune pentru meseria de jurnalist și dragoste față de ceea ce este just şi adevărat. Un post care păstrează și promovează nealterate valorile culturii românești și universale, recunoaște și promovează excelența și performanța şi contribuie la cristalizarea sentimentului național, într-un spațiu etnic multicultural.

RADOR vă prezintă, în cele ce urmează câteva puncte de reper din existenţa acestui post de radio.

Vila 27 din Mamaia – sediul Radio Vacanţa în perioada 1967-1978
Vila 27 din Mamaia – sediul Radio Vacanţa în perioada 1967-1978

  • iulie 1967 – „Radio Vacanţa”, post de radio estival al Societăţii Române de Radiodifuziune, începe să emită, zilnic, între orele 9-14 şi 17-18, din celebra „Vilă 27” din Mamaia, aflată în apropierea restaurantului Albatros. La început, postul de radio emitea pe unde ultrascurte, cu ajutorul unui emiţător de 4 kilowaţi (ulterior 5 kw), pe o lungime de undă de 228 m, pe frecvenţa de 1457 de kilohertzi. Postul funcţiona între lunile mai şi octombrie, putând fi recepţionat în Delta Dunării, litoralul Mării Negre, la Galaţi, Slobozia, Călăraşi, şi emitea în limbile română, engleză, germană, franceză şi rusă.

Radio Vacanţa s-a aflat sub „jurisdicţia” Redacţiei emisiunilor pentru străinătate din cadrul Radioteleviziunii Române şi a emis pe baza unor decizii de funcţionare, reînnoite anual.

Primul realizator al emisiunilor Radio Vacanţa a fost comentatorul şi realizatorul de programe radio Ion Ghiţulescu.

„Aici Radio Vacanţa!“, „Hier Spricht Der Ferienfunk!“, „This is Radio Holidays!“, Govorit Radiostanţia Otdîh“, „Ici Radio Vacances“ – aşa a început transmisia Radio Vacanţa în 1967, pe ritmul melodiei „Valurile Dunării“ a lui Iosif Ivanovici. De atunci a captivat milioane de oameni, care au devenit noua generaţie de ascultători.

Radio Vacanţa a fost creat, puţină lume ştie, ca un instrument de propagandă pentru străinii aflaţi pe litoralul românesc, însă în timp misiunea sa a „degenerat”, devenind extrem de popular în rândul tuturor ascultătorilor.

  • 1976 – Radio Vacanţa lansează concursurile cu premii, într-o emisiune specială realizată de Paul Grigoriu şi Doina Caramzulescu

  • 1978 – Radio Vacanţa îşi mută sediul în Vila numărul 1 Mamaia

  • 1983 – Regimul comunist a interzis concursurile şi transmisiile în direct ale Radio Vacanţa, regimul de la acea vreme considerând că se transmitea prea mult divertisment, prea multă muzică străină, deci capitalism în exces. Trebuie spus că, înainte de 1989, România avea o singură frecvență FM în bandă vest – 100,1 FM, pe care emitea Radio Vacanța, astfel că din anii ’80, emiţătorul de la Eforie a fost orientat astfel încât să fie asigurată o audiţie perfectă în staţiunea Neptun, din motive lesne de înţeles

radio constanta 90

  • 21 ianuarie 1990 – Radio Constanţa a fost cel dintâi post de radio care a început să emită, după Revoluţia din decembrie 1989, în Dobrogea, timp de două ore zilnic, apoi vreme de patru ore, primul program fiind pus în undă din Vila numărul 1 Mamaia, sediul postului estival Radio Vacanţa, clădire care a intrat în patrimoniul Societăţii Române de Radiodifuziune.

Emisia a început la ora 9:00, iar ideea a aprţinut unui grup de revoluţionari şi a unor contănţeni cu vederi progresiste.

 

  • 1 noiembrie 1991 – este difuzată prima ediţie a emisiunii „Scutul Dobrogei”, cu specific militar, aceasta fiind realizată săptămânal până în 10 decembrie 1995

  • 20 septembrie 1994 – Prin art. 34 din Legea 41/1994 s-a stabilit că Societatea Română de Radiodifuziune are în structură, studiouri teritoriale cărora li se acordă împuterniciri de reprezentare în domeniul public, economic, comercial, financiar şi juridic, iar pentru coordonarea activităţii studiourilor, prin acelaşi act normativ, s-a constituit Departamentul Studiourilor Teritoriale şi Locale.

Timpul de emisie al Radio Constanţa acoperă opt ore, zilnic.

radio constanta 90a

  • septembrie 1995 – durata emisiei zilnice a Radio Contanţa se extinde la zece ore

  • 1996 – deoarece turiştii străini pe litoralul românesc erau tot mai rari şi nu se mai justifica existenţa emisiunilor în limbi străine, Radio Vacanţa a emis numai în limba română

  • 1996 – 2002 – la realizarea programelor Radio Constanţa au contribuit, alături de angajaţii Radio Constanţa, şi jurnalişti de la studiourile teritoriale, programele fiind difuzate pe frecvenţe separate în perioada sezonului estival şi anume, Radio Constanţa în unde medii, Radio Vacanţa în FM

  • 1996 – în acest an, Radio Constanţa difuza, zilnic, de luni până vineri, programul „Radio Constanţa – Actualităţi economice şi financiar – bancare”, de la ora 9:30, iar de la ora 11:40, realizatoarea Angela Culeţu invita radioascultătorii la rubrica „Piese din tezaur”, difuzată în zilele de luni, marţi, joi şi duminică. Vinerea, de la ora 11:45 era difuzată emisiunea „Meridiane folclorice”, iar zilnic, în timpul săptămânii, la prânz, de la ora 13:20, era difuzat programul „Radio Constanţa – Actualităţi Post Meridian” – realizată de Isabela Rădulescu.

  • radio constanta 90b1999 – 2005 – Au fost înfiinţate subredacţii, în toate staţiunile litoralului

  • 24 martie 2000 – Radio Constanţa inaugurează Sistemul Digital de emisie automată, implementat de Studiourile Publice de Radio din Olanda (ROOS). La eveniment au participat preşedintele-director general al SRR, Andrei Dimitriu şi directorul general adjunct al instituţiei, Gheorghe Verman, precum şi Rob Heukels, coordonatorul proectului româno-olandez

  • 2000 – La nivelul acestui an, Radio Constanţa înregistra mai multe programe de succes: „Radio Constanţa Matinal” – realizator Daniel Sârbu, Buletine informative – Dana Stereghiuli, „Panoramic social” – Rodica Simionescu, „Viaţa Satului” – Manuela Prajea, „La miezul zilei” – Costi Dumaşcu, „Agenda portuară” – Cristina Iliuţă, „Barometru cotidian” – Mihaela Andrei, „Universul artelor dobrogene” – Liliana Moldoveanu, sau programele interactive ce au apărut încă de la lansare, din anul 1990: „Şapte zile în săptămână, cântec, joc şi voie bună” – Angela Culeţu, „Poem muzical la malul mării” – Horia Pătrăhău, „Puls 120” – Cătălin Donose, sau „Jazz context” – Hary Tavitian.

Radio Vacanţa avea rubrici celebre precum „Magazinul cu muzică”, „Top 10 RV”, „Radiodiscoteca vacanţei”, sau „Latino party”

  • 2001 – 2004 – programele Radio Vacanţa au putut fi recepţionate şi în Delta Dunării, în FM (103,4 Mhz – Tulcea)

  • 2001 – A fost înfiinţat, în Tabăra de copii Năvodari şi gestionat de către Radio Constanţa, postul de radiodificare Radio Vacanţa Copiilor Năvodari, ale cărui programe au fost realizate de către copiii aflaţi în vacanţă, sub coordonarea jurnaliştilor şi tehnicienilor postului, precum şi a cadrelor didactice

  • octombrie 2001 – Radio Constanţa inţiază o nouă emisiune de divertisment şi informaţie, intitulată „Radio Constanţa.ro”, în fiecare duminică la ora 14:00

Clădirea Radio România Constanţa – Radio Vacanţa
Clădirea Radio România Constanţa – Radio Vacanţa
  • 2004 – Prin programele sale permanente, dar şi prin postul Radio Vacanţa, Radio Constanţa s-a impus în media dobrogeană prin credibilitate şi o ofertă diversificată de emisiuni care acoperă toate componentele actualităţii din zonă.

Priorităţile editoriale ale Postului Radio Constanţa au fost date de evenimentele semnificative în plan zonal, cu rezonanţă naţională. Existenţa în zona acoperită cu programe a unor unităţi cu statut unic în România (Biosfera Delta Dunării, Centrala Nucleară Cernavodă, Portul, Zona Liberă, turismul maritim) a individualizat în mare măsură subiectele prioritare abordate.

Atenţia s-a îndreptat şi spre evenimente desfăşurate în zonă: Parteneriate NATO, Summit-ul de la Mamaia, congrese, conferinţe, festivaluri, desfăşurate mai frecvent în lunile de vară în judeţele Constanţa şi Tulcea. Ştiri despre astfel de evenimente deschid rubricile de informaţii, pentru ca apoi să fie reluate prin reportaje, inteviuri sau dezbateri.

Principalele radioprograme – Matinal, La miezul zilei, Barometrul cotidian – au devenit mai dinamice, mai consistente prin extinderea investigaţiei publicistice în zonele economicului, socialului, culturii, mediului de afaceri din judeţele Constanţa şi Tulcea.

În grilele stabilite, alături de rubrici de succes, s-au introdus noi emisiuni care au dezvoltat componente sociale, cultural – educative şi de divertisment: Rampa de lansare, Recreaţia mică, Acasă la tine, Interferenţe culturale, Scena radio, Vizita la domiciliu, Planeta Verde, Clubul prietenilor, Pentru dumneavoastră pensionarii.

rob heukelsDintre proiectele editoriale realizate în ultimile luni ale anului 2004 menţionăm:

– Gaudeamus, concurs sub genericul cuvinte potrivite, cu participarea elevilor de la Colegiul Pedagogic şi Liceele George Călinescu şi Mircea cel Bătrân

– La aniversare, Radio România – întâlniri cu ascultătorii, prilej de testare a proiectelor editoriale şi de dezbatere a celor mai interesante programe ale postului.

– Acţiunea Copii pentru copii, iniţiată de SRR în sprijinul copiilor din Irak şi Afganistan, a inclus o expoziţie de desene şi colectarea unui număr mare de jucării expediate apoi în zonele menţionate, afectate de conflicte militare.

Emisiunile pentru minorităţi au fost reamplasate în grilă, cu spaţii mai ample, la solicitarea ascultătorilor. A continuat campania, prin emisiuni, consacrată prevenirii consumului de droguri şi infestării cu virusul HIV.

Emisiunile muzicale au beneficiat din partea realizatorilor de o selecţie a genurilor, cu respectarea proporţiilor, şi de modalităţi de prezentare atractive, apropiate de ascultători.

Trecerea la o nouă structură organizatorică a impus stabilirea unor noi criterii de performanţă la care să se raporteze toate iniţiativele, proiectele şi producţiile publicistice. Această strategie a condus la consolidarea audienţei şi la creşterea notorietăţii postului care se adresează cu emisiuni generaliste, inspirate din actualitatea judeţelor Constanţa şi Tulcea, ascultătorilor de toate vârstele.

Competiţia internă a condus la un mare număr de proiecte noi, care, prin licitaţie, se introduc în grila de programe, pe măsură ce argumentele în favoarea lor sunt viabile.

Frecvenţa FM 103,4 Mhz – Tulcea a fost cedată, în 2004, postului Radio România Cultural, iar după acest an, emisia Radio Vacanţa se reliza în unde medii, pe frecvenţa 1530 Khz – Nufărul Tulcea.

Ponderea emisiunilor pentru minorităţi, în totalul programelor, a fost de 3,65%, astfel:

– Emisiunea etniei elene, Luni, între orele 11,00 – 11,45, realizator Anastasie Pambucoglu

– Emisiunea turcilor, Marţi, 11,00 – 11,45, Subihan Iomer

– Emisiunea ruşilor lipoveni, Miercuri, 11,00 – 11,45, Nina Halca şi Dana Lebed

– Emisiunea tătarilor, Miercuri, 14,00 – 14,45, Ghiulsen Ismail

– Emisiunea Asociaţiei Culturale Aromâne, Joi, 11,00 – 11,45, Mariana Budesch

– Emisiunea armenilor, Vineri, 11,00 – 11,45, Harry Tavitian.

radio vacanta sigla

  • iulie 2004 – În mai multe oraşe din judeţul Constanţa a avut loc campania „Paşaport antitrafic”, organizată de Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Organizaţia „Parteneri pentru Schimbare”, UNICEF România şi Studioul Teritorial de Radio Constanţa. Acţiunea a inclus testări antidrog demonstrative, o expoziţie de caricaturi, un spectacol cu tematică antitrafic, distribuiri de materiale preventive, seminarii şi mese rotunde pe tema traficului de fiinţe umane

  • 18 august 2004 – De la această dată, Radio Constanţa şi Radio Vacanţa difuzează jurnale de ştiri în germană, pentru vorbitorii acestei limbi, aflaţi pe litoral, în urma unui acord încheiat de Societatea Română de Radiodifuziune şi unitatea radio a Deutsche Welle, sub egida Network Europe. Parteneriatul cu Radio Deutsche Welle a dus la creşterea notorietăţii postului Radio Vacanţa şi urma să fie reluat şi extins începând de la 1 mai 2005. Însă rezultatul nu a fost cel scontat, deoarece numărul vorbitorilor de germană prezenţi pe litoral era foarte scăzut

  • 2005 – În anul 2005 s-a reuşit, în perioada 1 mai – 15 septembrie, realizarea şi difuzarea a 40 de ore de program zilnic pe posturile Radio Constanţa, în AM, şi Radio Vacanţa, în FM.

Deschis colaborării cu instituţii de prestigiu, Radio Constanţa a devenit partener media principal la toate manifestările culturale de anvergură de pe litoral, terasa sediului Radio Constanţa fiind în sezonul estival scena unor spectacole cu program permanent.

Dintre proiectele care dau relief anului 2005 amintim: Ziua Europei – un complex de manifestări culturale şi sportive, Festivalul Mamaia Copiilor, Bine aţi venit în casa noastră – manifestare menită să promoveze creaţia populară autentică din Dobrogea, Românii de pretutindeni şi festivaluri naţionale de film, muzică uşoară şi folclor.

Radio Constanţa realizează programe distincte pentru localităţile din Delta Dunării şi pentru promovarea turismului pe Litoral.

Radio Constanţa difuzează 3,65 % din totalul programelor în alte limbi: câte 60 de minute în greacă, turcă, ruso-lipoveană, tătară, armeană şi în dialect aromân.

radio constanta

  • 15 iunie 2005 – S-a finalizat punerea în funcţiune a serviciilor de telecomunicaţii, în cadrul Proiectului „Reţea comunicaţii pentru interconectarea Casei Radio Bucureşti cu studiourile regionale şi locale şi cu puncte de transmisie din Bucureşti şi din ţară”, astfel că de la această dată s-a asigurat serviciul de telecomunicaţii permanente la Studioul Regional Constanţa

  • 2006 – În acest an, Radio Constanţa a realizat şi difuzat 11.000 de ore de programe pe postul regional şi pe cel estival Radio Vacanţa.

Prin introducerea a patru jurnale regionale, ponderea informaţiei a crescut la 10 % din programul zilnic difuzat. Anul 2006 a însemnat şi extinderea emisiunilor-dezbatere dedicate integrării în UE, precum şi a celor cu tematică economico-socială.

Cel mai important şi specific mod de promovare a imaginii postului îl reprezintă Radio Vacanţa, singurul post de radio din România care are o politică coerentă şi consecventă de promovare a turismului de pe litoral şi din Delta Dunării.

În cele 3.360 de ore de program s-au înscris spectacolele multiculturale, cu participarea ansamblurilor şi artiştilor din ţară şi străinătate, programul Radio Vacanţa Copiilor, transmis prin staţia de radioficare a plajei Taberei Năvodari, ca şi concursuri cu caracter preventiv-educativ, pe teme anti-drog, traficul de persoane, organizate în

staţiunile de pe litoral şi în Tabara Năvodari.

Radio Constanţa a fost partener media la toate manifestările culturale de anvergură de pe litoral, terasa sediului Radio Constanţa fiind în sezonul estival scena unor spectacole cu program permanent.

În cadrul investiţiilor şi realizărilor în domeniul tehnic, trebuie menţionată începerea demersurilor necesare funcţionării unei subredacţii la Tulcea; de asemenea a continuat activitatea de modernizare a studioului şi s-au executat lucrări de reconfigurare a reţelei IT.

  • 2007 – Audienţa Radio Constanţa a cunoscut, în acest an, o creştere constantă, în special în zona urbanului mare (oraşe cu mai mult de 200.000 de locuitori, exceptând Bucureştiul), de la 5,6% la 7,4% şi, chiar la 13%, în contextul schimbării formale şi structurale a conţinutului emisiunilor, al modului de culegere, tratare şi prezentare a informaţiei, al reorganizării activităţii personalului redacţional şi tehnic.

Radio Constanţa şi-a definit publicul-ţintă şi a realizat, cu ajutorul consultanţilor de la Bradley College, Illinois SUA, profilul ascultătorului actual, dar a stabilit şi profilul ascultătorului pe care doreşte să-l atragă şi să-l fidelizeze.

Oferta de programe pentru atragerea publicului ţintă (activ, ocupat, cu vârste între 35 si 55 de ani), dar şi pentru menţinerea pe frecvenţe a publicului consacrat s-a diversificat, odată cu separarea emisiei pe frecvenţele de unde ultrascurte, respectiv medii, în funcţie de interesul ascultătorilor din diversele zone (urban foarte mare şi mare, urban mediu şi mic, rural).

Radio Constanţa continuă să fie principalul actor media din zona rurală, fapt confirmat şi de creşterea audienţei cu 0,3 % la nivel naţional şi cu mai mult de 5 procente la nivelul regiunii. În zona urbanului mic, Radio Constanţa marchează o creştere constantă a cifrelor de audienţă.

Din punct de vedere tehnic s-a reuşit realizarea unui program de emisie cu personal minim, pe frecvenţe separate, fără costuri suplimentare şi a început implementarea softului de emisie Studio 2000 Professional Q Sound, achiziţionat din fonduri proprii.

Pe lângă programele în limba română, Radio Constanţa difuzează emisiuni în limbile greacă, turcă, rusă, tătară, armeană şi dialect aromân. Aceste emisiuni însumează 2,8% din totalul orelor de program şi sunt realizate de colaboratori valoroşi, instruiţi în activitatea redacţională de către personalul de specialitate din Radio Constanţa.

La prima ediţie a concursului radiofonic dedicat Zilei Minorităţilor, la care Radio Constanţa a participat cu 4 producţii editoriale, cea a etnicilor tătari, realizată de Ghiulşen Ismail, s-a clasat pe locul al doilea. De asemenea, emisiunea în dialect aromân, realizată de Mariana Budeş, a fost solicitată spre redifuzare, alături de cea a colegilor de la Radio România Internaţional, de un site web.

Radio Vacanţa a reintrodus buletinele de ştiri în germană, engleză, franceză, rusă şi a fost introdusă şi limba italiană.

În 2007, Radio Constanţa şi Radiovacanţa au fost organizatori, coorganizatori sau parteneri media la aproximativ 60 de evenimente.

  • 15 iulie 2007 – a fost inaugurată emisia on-line, odată cu lansarea noii pagini de Internet pentru programul estival Radiovacanţa

radio constanta studio

  • 17 septembrie 2007 – a fost inaugurată noua pagină web Radio Constanţa

  • 2008 – În Anul European al Dialogului Intercultural şi totodată aniversar pentru 80 de ani de radiofonie românească, Studioul Regional Radio Constanţa a organizat Gale ale Premiilor pentru Dialog Multietnic şi Excelenţă în judeţele Constanţa şi Tulcea.

Pe tot parcursul anului, Radio Constanţa şi Radio Vacanţa au fost organizatori, co-organizatori sau parteneri media la aproximativ 70 de evenimente.

A debutat Gala Premiilor Radio Constanţa, Studioul Teritorial al Radiodifuziunii propunându-şi să marcheze în fiecare an tema aleasă de Consiliul Europei, deci un specific european.

Prima ediţie a fost dedicată minorităţilor naţionale, cea de-a doua – în 2009 – a fost închinată creativităţii şi inovaţiei, iar cea de-a treia ediţie – din 2010 – a fost dedicată organizaţiilor non-guvernamentale care se implică activ în sprijinul comunităţii.

Radio Constanţa a primit Premiul Special al Organizaţiei Culturale Yafem din Yalova, Turcia, pentru promovarea spiritului multietnic în Dobrogea şi pentru difuzarea de emisiuni în limbile turcă şi tătară, în vederea menţinerii tradiţiilor celor două minorităţi etnice în regiune.

  • 2009 – Oferta de programe a Radio Consttanţa pentru atragerea publicului ţintă (activ, ocupat, cu nivel de educaţie mediu şi peste mediu, cu vârste între 35 si 55 de ani), dar şi pentru menţinerea pe frecvenţe a publicului consacrat, a continuat să se diversifice şi a crescut gradul de adaptabilitate a materialelor informative şi a modului de tratare jurnalistică a evenimentelor la nevoile punctuale ale publicului, odată cu separarea emisiei pe frecvenţele de unde ultrascurte, respectiv medii.

A fost perfecţionată emisia online şi a fost îmbunătăţită calitatea recepţiei pe Internet prin utilizarea unor servere mai performante şi lărgirea benzii de streaming, precum şi alocarea de benzi separate emisiei în AM şi celei în FM.

Din punct de vedere tehnic s-a reuşit realizarea unui program de emisie cu personal minim, pe frecvenţe separate, fără costuri suplimentare şi, mai ales, în perioada sezonului estival, s-a reuşit completarea instalaţiei de sonorizare exterioară pe plaja staţiunii Mangalia.

Pe lângă programele în limba română, Radio Constanţa difuzeză emisiuni în limbile greacă, turcă, rusă, tătară, armeană şi dialect aromân.

Astfel, se transmit în limba greacă – 60 de minute, în limba turcă – 60 de minute, în limba ruso-lipoveană – 60 de minute, în limba tătară – 60 de minute, în limba armeană – 60 de minute, în dialectul aromân – 60 de minute. Aceste emisiuni însumează 2,8% din totalul orelor de program şi sunt realizate de colaboratori, instruiţi în activitatea redacţională de către personalul de specialitate din Radio Constanţa.

În anul 2009, Anul European al Creativităţii, Studioul Regional Radio Constanţa a organizat Gala Premiilor pentru Creativitate şi Inovaţie, unde au fost premiate personalităţi de prim rang ale ştiinţei şi culturii dobrogene, recunoscute pe plan naţional şi internaţional. Pe tot parcursul anului, Radio Constanţa şi Radiovacanţa au fost organizatori, co-organizatori sau parteneri media la aproximativ 80 de evenimente.

radio constanta regie

  • septembrie 2009 – Radio România a fost premiat la cea de-a XI-a ediţie a Festivalului „Plaiul meu natal”, de la Ujgorod, Ucraina, destinat emisiunilor de radio şi televiziune pentru minorităţi naţionale. Emisiunea „Romii din Tulcea – între tradiţie şi modernism”, realizată de Cecilia Pătrăhău de la Radio Constanţa, a adus Radioului public un loc pe podium – locul al II-lea. Radio România a mai obţinut două menţiuni – pentru cel mai bun prezentator – emisiunea „Ultimii evrei din Cluj” realizată de Ovidiu Moldovan de la Radio Cluj, şi pentru originalitatea temei – emisiunea „Tabăra de vară”, realizată de Odogasi Levente de la Radio Târgu Mureş. Reprezentantul ţării noastre în juriu a fost Mircea Pospai, redactor-şef la Radio „Oltenia” Craiova

 

  • 22 august 2010 – Radio România a deschis la Tulcea „Subredacţia Delta”. Interviuri, reportaje şi documentare despre oamenii din Delta Dunării şi specificul multicultural al zonei vor fi transmise pe frecvenţele de unde medii ale Studioului Constanţa, cu acoperire în întreaga zonă a Dobrogei

  • octombrie 2010 – Campania „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa”, organizată de Radio România a fost nominalizată la Romanian PR Award 2010. Scopul proiectului desfăşurat în perioada 15 iunie – 15 august 2010, la Mamaia, a fost reducerea numărului de copii care se pierd anual pe plajă. De asemenea, pe plaja din faţa postului de radio au fost organizate jocuri şi concursuri interactive pentru întreaga familie

 

  • Cecilia Pătrăhău - jurnalist
    Cecilia Pătrăhău – jurnalist

    2011 – Radio România Constanţa îşi menţine poziţia stabilă pe piaţa media, cu tendinţă de creştere în zona Dobrogea.

În noua grilă de program AM a fost mărit spaţiul destinat interacţiunii cu ascultătorii prin programul matinal şi au fost lansate săptămânal teme de dialog social cetăţenesc, la care ascultătorii au putut participa în direct prin intermediul telefoanelor, sms-urilor sau prin mesagerie electronică.

De asemenea, a fost mărită frecvenţa de difuzare a informaţiilor utilitare şi a fost optimizat raportul mediu dintre muzică şi cuvinte, pe întreaga durată a celor 16 ore zilnice de program.

Grila de program FM a urmărit o adaptare de conţinut, prin reorganizarea emisiunilor zilnice de dezbatere pe teme economice şi sociale, prin adoptarea unor teme mai accesibile publicului ascultător şi optimizarea formei de adresare.

Au fost operate modificări în programele de ştiri, în conformitate cu rezultatele cercetărilor calitative (voci, stil de prezentare, analiza pachetelor de jurnale matinale, de prânz, de seară), concretizate prin creşterea dinamicii prezentării informaţiei în Jurnalul regional de după-amiază.

Radio România Constanţa a accentuat şi diversificat caracterul de divertisment al programului estival de tradiţie Radio Vacanţa, difuzat în FM, pe 100,1 MHz, în perioada iunie – septembrie, program care constituie un pilon de notorietate pentru toată corporaţia.

De asemenea, Gala Premiilor Radio Constanţa a premiat contribuţiile tulcene la dezvoltarea societăţii.

Radio Constanţa, prin Redacţia cultură-educaţie-minorităţi, a încheiat un parteneriat cu catedra de jurnalism a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din Universitatea de Stat din Chişinău. S-au rezervat, de asemenea, spaţii radiofonice speciale informaţiilor şi muzicii din Republica Moldova.

Radio România Constanţa difuzează emisiuni săptămânale în limba română pentru rromi, evrei, polonezi şi armeni, ucraineană, slovacă, poloneză şi rromanes.

 

  • Adelina Tocitu – jurnalist
    Adelina Tocitu – jurnalist

    2012 – Activitatea editorială a studioului s-a structurat pe linii de emisiuni şi echipe de realizatori, ţinând cont de rezultatele sondajelor de audienţă şi analiza pieţei media din Dobrogea.

Întocmirea agendei editoriale a pus pe primul plan cetăţeanul, activitatea editorială concentrându-se pe realizarea şi difuzarea de ştiri, reportaje şi emisiuni cu conţinut informativ-educativ de calitate.

Formatele muzicale au fost concepute în baza consultării datelor furnizate de organismele de profil (pentru Radio Constanţa FM a fost ales un format Hot AC, iar pentru AM un format AC, cu menţiunea că play-listul este alcătuit în proporţie de 85% din muzică românească).

Un proiect consacrat al studioului este programul estival Radio Vacanţa, difuzat pe frecvenţa de 100,1 MHz, în fiecare an, în perioada iunie-septembrie, în limba română şi alte cinci limbi de circulaţie internaţională. Programul are un format editorial specific, axat pe divertisment şi un format muzical Contemporary Hit Radio.

În 2012 a fost aniversată  ediţia a 45-a a programului.

În cadrul acţiunilor de promovare a postului, Radio Romania Constanţa a organizat sau s-a implicat în organizarea unor evenimente direcţionate spre publicul din zonă şi turiştii de pe litoral. Dintre acestea, subliniem, pe lângă Gala Premiilor Radio Constanţa, ediţia a V-a, spectacolul aniversar Radio Vacanţa 45 de ani, Proiectul Advela – Biblioteca virtuală aromână – , care şi-a propus să identifice, să editeze şi să ofere operele ştiinţifice şi artistice ale patrimoniului culturii aromâne şi ale celor înrudite ei (coorganizator) şi continuarea proiectului „Radio Constanţa acasă la tine”, prin care locuitorii din peste 40 de localităţi dobrogene au intrat în contact direct cu membri ai autorităţilor locale din mediul economic, social, cultural şi al societăţii civile.

Tot în 2012, Radio România Constanţa a instalat şi pus în funcţiune un număr de 13 staţii de lucru şi s-a modernizat instalaţia de sonorizare exterioară a studioului, destinată publicului estival de pe plaja Mamaia.

  • 4 mai 2012 – Gala Premiilor Radio Constanţa, ediţia a V-a, a avut loc la Medgidia. Studioul Teritorial a premiat contribuţiile locuitorilor din Medgidia la dezvoltarea societăţii, tematica acestei ediţii fiind dedicată “Anului European al îmbătrânirii active şi al solidarităţii între generaţii”.

Medaliile purtând siglele postului şi ale co-organizatorilor au fost acordate unor persoane şi instituţii din Medgidia care s-au remarcat în domenii precum: medicină, societate civilă, antreprenoriat, voluntariat, cultură, ca o recunoaştere a rezultatelor de excepţie din domeniul lor.

Nominalizările în cadrul galei au fost făcute de un juriu compus din redactori ai postului public, co-organizatori şi parteneri ai evenimentului. Astfel, au fost alcătuite zece categorii: medici, bănci, avocaţi, oameni de afaceri bărbaţi, oameni de afaceri femei, social (ONG-uri), cadre didactice, prestatori de servicii, sportivi şi artişti. Facultatea de Arte a Universităţii “Ovidius” din Constanţa a prezentat un spectacol de excepţie.

 

  • 5 decembrie 2012 – Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Constanţa, Departamentul Centrului de Voluntariat din cadrul ONG – CENTRAS Constanţa, Centrul Europe Direct Constanţa, Consiliul Judeţean Constanţa şi Bibiloteca Judeţeană Constanţa cu sprijinul organizaţiilor neguvernamentale din judeţul Constanţa au organizat a şaptea ediţie a Galei Voluntarului 2012, chiar de Ziua internaţionala a Voluntarului. Evenimentul a urmărit recunoaşterea publică a meritelor celor mai activi voluntari din Constanţa implicaţi în activităţi neremunerate ce vin în folosul comunităţii constănţene.

La secţiunea Jurnalistul  Anului 2012, premiul a fost câştigat de Adelina Tocitu de la Radio Constanţa, care a fost nominalizată de World Vision Romania.

 

 

  • 2013 – În zona Litoralului, Radio România a instalat patru emiţători proprii în amplasamentele Constanţa (102,7 MHz şi 100,1 MHz) şi Mangalia (102,7 MHz şi 100,1 MHz). Pe baza măsurătorilor efectuate, s-a constatat că zona de nord a Constanţei şi staţiunea de interes naţional Mamaia, care erau foarte slab sau deloc acoperite cu program, sunt acum acoperite de emiţătorii din amplasamentul Constanţa. De asemenea, zona oraşului Mangalia şi a staţiunilor 2 Mai şi Vama Veche sunt, de acum, acoperite de emiţătoarele din amplasamentul Mangalia.

Oferta de produse editoriale cu caracter specific în Dobrogea difuzate de Radio România Constanţa în limba română – programe de informaţie, culturale, muzicale şi divertisment – este completată de emisiunile preponderent culturale şi muzicale în limbile greacă, turcă, tătară, rusă-lipovenească, armeană şi în dialect aromân.

O noutate a acestui an este difuzarea programului estival Radio Vacanţa, ajuns la a 46-a ediţie, şi pe frecvenţa de 90,8 MHz, pe lângă cea consacrată, de 100,1 MHz. Programul, difuzat în limba română şi în cinci limbi de circulaţie internaţională, are un format editorial axat pe divertisment şi reprezintă un reper major al tradiţiei radioului public românesc.

Cea mai importantă componentă a activităţii de marketing a Radiodifuziunii, în 2013, a fost campania aniversară ”Radio România 85”, care s-a desfăşurat la nivel naţional în perioada 1 noiembrie–31 decembrie 2013. Campania a debutat concomitent în Bucureşti şi în alte 11 oraşe: Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, Craiova, Galaţi, Braşov, Ploieşti, Brăila, Oradea şi Bacău.

Pentru atingerea impactului dorit s-a acţionat prin organizarea unei serii de evenimente adresate publicului larg, prin mesaje creative promovate în medii de expunere alternative radioului, precum şi prin campanii de promovare online, Radio România Constanţa implicându-se activ în acest proiect.

  • 21 ianuarie 2013 – La 23 de ani de la înfiinţare, pe lângă programele în limba română, Radio Constanţa difuzeză emisiuni în limbile greacă, turcă, rusă, tătară, armeană şi dialect aromân. Aceste emisiuni însumează 2,8% din totalul orelor de program şi sunt realizate de colaboratori valoroşi, instruiţi în activitatea redacţională de către personalul de specialitate din Radio Constanţa.

  • februarie 2013 – a fost lansată noua variantă a site-ului, www.radioconstanta.ro, cu un conţinut complex, care prevede actualizarea periodică a arhivei de emisiuni, a fluxului de ştiri şi un stream video din cabina de emisie

  • 2 – 4 mai 2013 – Sub sloganul „Kids for Kids”, Total Dance Center, Constanţa Rally Club şi Radio Constanţa au derulat campania umanitară de integrare în comunitate a copiilor din centrele de plasament, în mai multe locuri din Constanţa: Centrul comercial “Maritimo”, Centrele de plasament pentru copii şi Centrul de dans şi întreţinere fizică “Total Dance Center”

  • 9 iunie 2013 – a fost lansat şi noul site Radio Vacanţa, www.radiovacanta.ro, realizat după modelul celui de la Radio România Constanţa

  • 1 iulie 2013 – Istoria litoralului românesc a fost prezentată într-un stil neconvenţional în cadrul proiectului „Fotografii printre discografii”, lansat la sediul Radio Vacanţa

  • 1 noiembrie 2013 – Odată cu noua grilă de emisiuni, Radio România Constanţa emite acelaşi program pe toate frecvenţele, cu moderaţie unică de luni până vineri pe principalele linii ale programului. Cu ocazia lansării noii grile s-a făcut şi o selecţie riguroasă a vocilor de la microfon şi au fost introduse rubrici fixe pentru a crea reflexe de ascultare. Concomitent a fost adaptat formatul muzical, prin trecerea de la Hot AC la Adult Contemporary Hits Radio.

 

  • 2014 – Radio România Constanţa şi-a păstrat poziţia de principal post de informare din regiunea dobrogeană, reflectând cu promptitudine şi obiectivitate actualitatea regională şi evenimentele din viaţa locuitorilor din zonă. Programul Radio România Constanţa şi-a extins aria de acoperire odată cu intrarea în funcţiune, în luna martie 2014, a noului emiţător de la Sulina, pe 106,2 MHz.

    Daniel Sârbu – manager
    Daniel Sârbu – manager

Prin grila de programe 2014-2015 a fost implementat un nou mesaj editorial, mai accentuat regional, mai apropiat de nivelul de aşteptări al publicului din regiune: grila are o structură liniară (aceleaşi emisiuni luni – duminică,  la aceleaşi ore, modificările survenind în interiorul tronsoanelor, prin rubricaţie), pe principiul acelaşi realizator-acelaşi program, în intervalele luni – vineri şi sâmbătă-duminică. De asemenea, programul are un conţinut informativ important, de luni până vineri difuzându-se zilnic 17 grupaje informative (4 jurnale şi 13 buletine de ştiri), iar în weekend 7 pe zi (2 jurnale şi 5 buletine de ştiri), iar formatul muzical este Contemporary hit radio (CHR/pop), iar sound-ul postului conţine un nucleu de piese muzicale actuale, curente şi recurente, şi o parte formată din hituri ale anilor 1990 şi 2000.

Radio România Constanţa şi Radio Vacanţa au fost prezente în social media în ultimii 3 ani prin paginile oficiale de Facebook: www.facebook.com/RadioConstanta, precum

şi www.facebook.com/RadioVacanta. Acestea sunt în evidentă creştere a numărului de aprecieri, totalizând peste 7.500. Se poate menţiona că şi pagina www.facebook.com/BrataraDeVacanta a depăşit, în sezonul estival, 1.000 de aprecieri.

Radio România Constanţa a oferit ascultătorilor săi şi emisiuni preponderent culturale şi muzicale în limbile greacă, turcă, tătară, ruso-lipovenească, armeană şi în dialect aromân, cuprinse în pachetul „Multiculturalitate dobrogeană”.

În anul 2014, Radio România Constanţa înregistra un timp mediu de ascultare de 212,7 minute, conform Studiul Naţional de Audienţă Radio 2014, situându-se pe locul trei în acest clasament care prezintă capacitatea de fidelizare a publicului.

  • 21 ianuarie 2014 – Radio Constanţa împlineşte 24 de ani de la prima emisie, prilej cu care este organizată Ziua Porţilor Deschise

  • ianuarie-octombrie 2014 – Radio Adolescenţa – ateliere de comunicare radio şi noţiuni de relaţii publice, cu elevi din şapte licee constănţene, s-au derulat la sediul Radio Constanţa

  • 12 – 13 aprilie 2014 – Maratonul Nisipului 2014, competiţie sportivă de anduranţă, singura cursă de alergare pe nisip din România, s-a desfăşurat pe plaja din Mamaia, în faţa postului Radio Constanţa

  • 3 mai 2014 – Doltcini Romania şi Riders Club împreună cu Radio Constanţa au realizat primul concurs de ciclism extrem organizat pe o plajă din România

  • 1 iunie 2014 – Cu ocazia celei de a 47-a ediţii a programului estival Radio Vacanţa, s-a dat startul cursei populare de 4,7 km pentru adolescenţi şi adulţi Crosul Vacanţei 2014. Startul a fost dat de Ilie Floroiu, deţinătorul recordului naţional la 5 şi 10 km. Şi tot la 1 iunie a fost organizat concursul de tir cu arcul „Ţinteşte primul loc”, ediţia a II-a. Evenimentul s-a desfăşurat în faţa Radio Constanţa/Radio Vacanţa şi a fost organizat împreună cu Federaţia Română de specialitate şi cluburi de profil.

Tot în perioada sezonului estival, Radio Vacanţa a dezvoltat un nou concept de distracţie, adresat atât turiştilor, cât şi localnicilor, denumit „Pool party cu Radio Vacanţa”. Aceste evenimente au avut loc la piscinele hotelurilor din mai multe staţiuni: Mamaia, Eforie, Mangalia, Neptun-Olimp, Jupiter şi au constat în concerte şi concursuri creative cu premii.

  • 14 iulie 2014 – Reţeaua studiourilor regionale Radio România a început proiectul „EU aleg România” dedicată descoperirii României prin destinaţiile sale: cetăţi medievale, saline unice în lume, cascade spectaculoase, munţi plini de mistere. Proiectul s-a desfăşurat prin programele studiourilor regionale – Bucureşti FM, Radio Cluj, Radio Constanţa, Radio Oltenia-Craiova, Radio Iaşi, Radio Reşiţa, Radio Timişoara, Radio Târgu Mureş, pe site-urile şi paginile de facebook şi twitter ale posturilor

  • iulie 2014 – spectacolul aniversar „Radio Vacanţa 47” s-a derulat cu participarea mai multor artişti români

  • august 2014 – este lansat noul site www.radioconstanta.ro, care a ajuns, la sfârşitul anului, la peste 1.200 de vizitatori unici/zi în medie (de la 300 de vizitatori unici/zi)

  • august 2014 – la sfârşitul lunii, Radio Vacanţa a organizat a doua ediţie a concursului de castele de nisip „Black Sea Sand Castles”. Competiţia s-a derulat pe trei categorii de vârstă, pentru copii şi adolescenţi, fiind premiat cel mai frumos castel, pentru fiecare secţiune

  • 14 – 18 august 2014 – Cea de a şasea ediţie a Târgului Gaudeamus în format estival, găzduită de litoralul Mării Negre, în premieră în Constanţa, a însemnat circa 9.000 de vizitatori, 22 de expozanţi, 10 evenimente editoriale, peste 1.300 de volume fiind fost donate de către vizitatori în cadrul proiectului „Cărţile se întorc acasă”, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor a unui fond de carte care are ca beneficiari biblioteci ale unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere. Volumele donate în acest an la Gaudeamus Constanţa de către expozanţi – editurile Casa Radio şi Nemira, şi vizitatori, au avut ca destinaţie biblioteca Liceului Tehnic I. C. Brătianu din comuna Nicolae Bălcescu, judeţul Constanţa

  • 23 august 2014 – Radio Constanţa/Radio Vacanţa şi AIESEC Romania au organizat evenimentul “Global Village”. Manifestarea s-a înscris în proiectul internaţional de promovare a voluntariatului Discover Romania Beyond Dracula, la care au participat 60 de tineri din 28 de ţări ale lumii

  • 1 noiembrie 2014 – cu ocazia manifestărilor prilejuite de Ziua Radio România, constănţenii, în postura de DJ radio, au primit diplome aniversare şi materiale promoţionale inscripţionate cu “Radio România” şi “Radio Constanţa”

Tot la 1 noiembrie, de Ziua Radio România, a avut loc spectacolul aniversar „Flautul Fermecat” de W.A.Mozart, realizat împreună cu Teatrul Naţional de Operă şi Balet Constanţa

  • 1 decembrie 2014 – De Ziua Naţională a României, Radio România Constanţa a propus ascultătorilor o călătorie imaginară prin toate regiunile istorice ale ţării, proiect desfăşurat în incinta City Park Mall, unde a avut loc vernisajul expoziţiei de fotografii din cadrul campaniei Radio România Regional „EU aleg Romania – 100 de locuri pe care trebuie să le vezi”

  • decembrie 2014 – în perioada sărbătorilor de iarnă, Radio Constanţa a organizat o campanie umanitară denumită „Pe urmele lui Moş Crăciun”. Cinci familii cu probleme sociale au primit din sponsorizări alimente, haine, jucării, electrocasnice etc.

 

  • 6 decembrie 2014 – Jucătoarea de tenis Simona Halep, locul al III-lea în ierarhia WTA a primit o plachetă de merit din partea Radio Constanţa în semn de recunoştinţă faţă de performanţele extraordinare din 2014 pe plan mondial.

radio vacanta halepEste finalul anului în care Simona a obţinut mari performanţe în carieră şi a primit titlul de cetăţean de onoare al oraşului Constanţa iar placheta i-a fost acordată în cadrul evenimentului Kid’s Day de la Tenis Club Idu Mamaia.

Simona a semnat şi tricolorul studioului Radio Constanţa. În cadrul ediţiei a III-a a evenimentului Kid’s Day, Simona Halep şi Horia Tecău au făcut schimb de mingi cu sute de copii din judeţ şi i-au iniţiat în tainele sportului alb

 

 

  • 2015 – În acest an activitatea Radio Constanţa s-a concentrat pe consolidarea şi continua modernizare a produc­ţiei editoriale, pe extinderea modalităţ­ilor de difuzare a conţinutului editorial către ascultători.

Dezvoltarea şi promovarea site-urilor www.radioconstanta.ro, www.radiovacanta.ro şi a conturilor social media (Facebook şi Twitter) au reprezentat preocupări prioritare în acest an, prin gestionarea optimizată a componentei media online realizându-se obiectivele de performanţă propuse, fiind realizate şi primele transmisiuni video în direct

  • 25 martie 2015 – Expoziţia de fotografii „100 de locuri pe care trebuie să le vizitezi”, din cadrul campaniei EU aleg România !, s-a redeschis la Palatul Voievodal Curtea Veche, cel mai vechi monument medieval din Bucureşti. Cele 100 de destinaţii de poveste au fost alese de ascultătorii Bucureşti FM, Radio Cluj, Radio Constanţa, Radio Oltenia Craiova, Radio Iaşi, Radio Reşiţa, Radio Timişoara şi Radio Târgu Mureş în cadrul campaniei ”EU aleg România !”, realizată de Reţeaua Studiourilor Regionale.

  • 10 iunie 2015 – Radio Constanţa a inaugurat staţia radio a Liceului Teoretic George Calinescu, în baza unui parteneriat între cele două instituţii. La festivitate au participat managerul Studioului Teritorial Radio Constanţa, Daniel Sârbu, directorul Liceului teoretic George Călinescu, Elena Crăcea, elevi şi cadre didactice ale liceului, precum şi redactori ai Radio Constanţa: Adina Sârbu, Cecilia Pătrăhău şi Valentin Lungeanu, fost elev al liceului Călinescu.

  • 15 iunie – 13 septembrie 2015 – Radio Constanţa difuzează programul estival Radio Vacanţa, realizat astfel încât să ofere şi să susţină conceptul de promovare a litoralului ca destinaţie de vacanţă, atât pentru turiştii români, cât şi pentru cei străini. Programul estival Radio Vacanţa, realizat în colaborare cu Radio 3Net “Florian Pittiş”, a fost difuzat pe frecvenţ­ele de 100,1 MHz şi 106,2 MHz. Cele două programe cumulează, în perioada iunie-septembrie, un număr de 48 ore de emisie zilnic. Edi­ţia a 48-a a Radio Vacanţ­a a fost gândită în acest an astfel încât să promoveze litoralul românesc ca destinaţ­ie de vacanţă pentru turiştii români şi străini, prin emisiuni dinamice şi atractive, realizate pe plajă, prin compeţi­ii sportive şi spectacole transmise în direct.

Informaţiile din program acoperă toată aria de vacanţă şi oferta de timp liber – starea vremii şi trafic, activităţile de agrement şi evenimentele cultural-artistice, precum şi recomandări pentru vizitarea zonelor istorice si cu tradiţii din Dobrogea

  • 7 august 2015 – Fanfara Forţelor Navale Române a susţinut un spectacol pe terasa Radio Constanţa – Radio Vacanţa. Ritmurile antrenante sunt însoţite de prestaţia unei echipe de majorete

  • 13 – 17 august 2015 – La Mamaia, pe faleza din faţa studioului Radio Vacanţa, a avut loc Târgul Gaudeamus Litoral care a însoţit turiştii în vacanţa de la malul mării. Componentă a Caravanei Gaudeamus, evenimentul organizat de Centrul Cultural Media al Radio România şi Radio Constanţa, s-a bucurat de prezenţa a aproape 9.000 de vizitatori veniţi din toate colţurile ţării, care au răspuns invitaţiei lansate de Radio România, la o cură estivală de lectură.

  • 14 septembrie 2015 – Reţeaua studiourilor regionale Radio România a lansat provocarea de a fi descoperiţi 100 de români pentru istoria lumii, 100 de români care ne-au deschis calea, au creat, au construit şi au dăruit o nouă scânteie spiritului românesc. Invenţii revoluţionare, descoperiri spectaculoase, lucrări de artă în spatele cărora sunt poveştile unor oameni de valoare care au dus România în lume. Toate acestea au putut fi aflate ascultând programele studiourilor regionale din Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Reşiţa, Timişoara şi Tg. Mureş sau de pe site-ul eualegromania.ro.

  • 21 ianuarie 2016 – Radio România Constanţa şi-a deschis porţile, cu ocazia împlinirii a 26 de ani de la înfiinţare, oferind astfel ascultătorilor posibilitatea să afle de unde pleacă ştirile şi să-i cunoască pe cei care le aduc în casă informaţii, reportaje, muzică, sau sport

  • 18 aprilie 2016 – Radio România Regional a organizat campania „descoperă 100 de poveşti de aur ale sportului românesc” în cadrul proiectului Eu aleg România ! Fiecare sportiv are o poveste în spatele căreia se află ani de muncă, sacrificii şi perseverenţă în dorinţa de a fi cel mai bun, iar poveştile lor de succes au fost aflate ascultând programele studiourilor regionale din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Reşiţa, Timişoara şi Târgu Mureş sau au fost citite pe site-ul eualegromania.ro, pe site-urile studiourilor regionale şi pe paginile acestora de Facebook şi Twitter

  • 10 iunie 2016 – Studioul Regional Radio Constanţa şi-a început emisia şi pe frecvenţa 93 FM Tulcea, răspunzând astfel numeroaselor solicitări venite din partea miilor de ascultători din municipiul nord-dobrogean. Din această zi, toate subiectele de interes ale municipiului şi judeţului Tulcea, reflectate în programul Radio Constanţa, sunt recepţionate şi pe frecvenţa 93 FM, în program non – stop, alături de frecvenţa 106,2 FM Sulina şi cea regională 1530 AM.

Totodată, programul estival Radio Vacanţa al Studioului Regional Radio Constanţa va putea fi ascultat zilnic, din 4 august, şi pe această frecvenţă.

  • 4 iulie 2016 – Radio Vacanţa a început emisia putând fi ascultat pe plajele litoralului şi în Delta Dunării. Radio Vacanţa poate fi ascultat online pe radiovacanta.ro şi on air pe frecvenţele Radio Constanţa – 100,1 FM Constanţa şi Mangalia, 90,8 FM Eforie, 93 FM Tulcea şi 106,2 FM Sulina.

În plus, copiii sunt în siguranţă pentru că Radio Vacanţa distribuie, pe întregul litoral şi la Sulina, 20.000 de brăţări de vacanţă şi hărţi de informare turistică.

Aşadar, de la acest moment, Radio Vacanța se mută pe internet, după aproape 50 de ani în care a fost on-air pe litoral, timp trei luni pe an. În noua variantă, Radio Vacanța nu se va mai recepționa pe aparatele radio, ca în ceilalți ani, dar va fi disponibil pe radiovacanța.ro.

Pe frecvența Radio Vacanța va fi transmis – ca în restul anului – postul regional Radio Constanța, însă două tronsoane de câte două ore din programul Radio Constanța vor fi dedicate Radio Vacanța. Chiar dacă nu mai are program propriu pe frecvență separată, Radio Vacanța va avea două tronsoane în grila Radio Constanța: între orele 10:00 și 12:00 și între 16:00 și 18:00, cu știri de pe litoral, transmisiuni de pe plajă şi concursuri.

Radio Vacanța, ca proiect online, este structurat pe trei streamuri – Hits, Dance și Lounge – , astfel că cei care doresc să preia muzica să poată alege ceea ce li se potrivește.

Motivația principală a fost că oamenii de pe plajă ascultă muzică pe device-urile proprii sau pe instalația de sonorizare.

  • 16 iulie 2016 – Campania Brăţara de vacanţă – „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa!”, aflată la a şaptea ediţie, a debutat în acest sezon estival, la Sulina. Voluntarii Crucii Roşii, alături de Adelina Tocitu de la Radio Constanţa, iniţiatorul şi coordonatorul proiectului, au împărţit aproximativ 1.000 de brăţări de vacanţă şi accesorii de plajă, în Tabăra de la Sulina, dar şi pe plajă

  • 11 – 15 august 2016 – Caravana Gaudeamus revine la malul mării într-un nou amplasament mai generos şi mai accesibil: Piaţeta Perla din Mamaia. Târgul Gaudeamus Litoral 2016, organizat de Radio România prin Centrul Cultural Media şi Radio Constanţa, s-a desfăşurat în incinta unui pavilion expoziţional mobil. Noul amplasament a confirmat atât aşteptările organizatorilor, cât şi pe cele ale expozanţilor, peste 10.000 de vizitatori – turişti şi constănţeni deopotrivă – trecând pragul târgului la această ediţie. Afluenţa de public s-a reflectat şi în volumul vânzărilor înregistrate de participanţi care a depăşit considerabil nivelul ediţiei de anul trecut. Evenimentul a reunit 29 de expozanţi, a cuprins peste 100 evenimente conexe, iar circa 700 de volume au fost donate de către vizitatori în cadrul proiectului „Cărţile se întorc acasă”

radio constanta echipa

  • 2 septembrie 2016 – Etica în mass-media – jurnalismul vs. Comunicarea, Eu cui sunt fidel? Publicului sau angajatorului? sau Diferența dintre privat și public – toate aceste subiecte au fost discutate pe larg în dezbaterea care a avut loc la sediul Radio Constanța, la inițiativa Sindicatului Liber din SRR. La întrevedere au luat parte istoricul și jurnalistul Florian Bichir, secretarul general al Federației Sindicale Publisind Gabriel Chifu, jurnaliști din Radio România, lideri de sindicat, Nicoleta Balaci și Adrian Doroș – reprezentanți al salariaților în consiliul de administrație al Societății Române de Radiodifuziune și managerul Radio Constanța, Daniel Sârbu

  • 10 decembrie 2016 – Cercetașii marini, patrula Lupișorilor neînfricați, au explorat studiourile Radioului Constanța. Copiii au povestit despre ce înseamnă să fii cercetaș, au cântat colinde, iar apoi au vorbit despre faptele bune pe care cu toții le putem face nu doar în prag de Sărbători, ci în fiecare zi.

radio constanta vara

  • 2016 – Radio România Constanţa are o audienţă zilnică la nivel naţional de peste 49.000 de ascultători, cu o cotă de piaţă de 0,4% la nivel naţional şi 8,8% în regiunea Dobrogea, o zonă în care cota de piaţă a posturilor Radio România este de 34 % prin Radio România Actualităţi, Radio România Constanţa, Radio România Antena Satelor şi Radio România Cultural.

Emisia este on-air este 24/24 ore zilnic, cu acoperire a programelor în judeţele Constanţa şi Tulcea, însă este recepţionat şi în judeţele Brăila, Buzău, Vrancea, Galaţi, Ialomiţa şi Călăraşi.

Programele Radio Constanța FM sunt transmise 24 de ore din 24 pe frecvenţa de 100,1 FM, iar Radio Constanța AM sunt transmise 16 ore pe zi, între orele 6:00 şi 22:00, pe frecvenţele de 909 și 1530 AM.

Radio Vacanţa, programul estival al Radio Constanţa emite în perioada estivală (1 iunie – 15 septembrie), însumând peste 3.200 de ore de emisie, iar prezenţa în online este asigurată de site-urile www.radioconstanta.ro şi www.radiovacanta.ro, prin care răspunde aşteptărilor unui public activ şi interesat de consumul pe internet, de remarcat fiind şi prezenţa pe reţelele de socializare.

Radio România Constanţa oferă programe şi produse informative, culturale, educative şi de divertisment ascultătorilor activi, ocupați profesional, educați, celor care doresc sa fie informați, orientați și binedispuși.

În ceea ce priveste playlisturile, pentru aria de acoperire în FM – un format Hot Adult Contemporary (Hot AC), în care apar și piese foarte noi, valoroase, iar pentru AM – un format Adult Contemporary (AC), cu menţiunea că playlistul este alcătuit în proporţie de 85% din muzică românească.

Grila de program FM a urmărit o adaptare de conţinut, prin reorganizarea emisiunilor zilnice de dezbatere pe teme economice şi sociale, iar în noua grilă de program AM a fost mărit spaţiul destinat interacţiunii cu ascultătorii.

Radio România Constanţa difuzează săptămânal, în AM, emisiuni cu durata de 60 de minute pentru fiecare dintre comunităţile greacă, turcă, ruso – lipoveană, tătară, armeană şi pentru aromâni.

Radio Constanţa acoperă Dobrogea cu frecvenţele 100,1FM, 90,8FM, 106,2FM Sulina, 93 FM Tulcea, 909 Khz şi 1530 Khz.

Radio Vacanţa a fost şi continuă să fie o şcoală de jurnalism în direct. Pe la acest pupitru a trecut mai toată lumea bună a radioului naţional: Doina Caramzulescu, inegalabilul Paul Grigoriu, inegalabila Rodica Simonică Grigoriu (emisiunile în limba franceză),  inconfudabila Ioana Niţescu, superba voce a programelor în limba rusă, Alecu Marciuc (tatăl Iulianei Marciuc), Marian Bistriceanu (la fel ca Doina Caramzulescu, realiza programe în engleză),  fenomenul Gabriela Langada (limba germană), “Monsieur RV” – Dan Dumitrescu (limba franceză), Carmen Săndulescu, Denise Maria Teodoru, George Prodescu, Sanda Valeria Dan, Păuna Pintilie. Şi mulţi alţii, generaţii de profesionişti care nu au creat doar un fenomenal program de radio, ci şi un veritabil mod de viaţă.

Radio Vacanţa are ca principal scop de a oferi turiştilor de la malul mării o vacanţă perfectă, el având ca arie de acoperire întreg litoralul românesc, de la complexul de tabere Năvodari, din nordul litoralului, până în cel mai sudic punct al acestuia, staţiunile Vama Veche şi 2 Mai, iar programul estival are un caracter radiofonic informativ şi de divertisment, fiind singurul de acest gen din Europa de Sud-Est, un post similar pe continent existând doar la Monte Carlo.

De asemenea, Radio Constanţa promovează, prin toate mijloacele, modelul interetnic de convieţuire dobrogean, care şi-a arătat viabilitatea şi a permis, în timp, convieţuirea, pe toate planurile, a nu mai puţin de opt etnii în spaţiul geografic danubiano-pontic, în condiţii de bună înţelegere şi fără nici un fel de conflicte interetnice.