Sistemul de control pentru prevenirea tăierilor ilegale şi furtului de masă lemnoasă, aşa numitul “Radar al pădurii”, funcţionează începând cu 8 octombrie în toata ţara.
Silvicultorii şi agenţii economici de pe piaţa lemnului au făcut deja probe cu telefoanele mobile şi tabletele pe care le vor utiliza de acum cu regularitate pentru a accesa sistemul informatic şi au semnalat imperfecţiunile existente Inspectoratului de Regim Silvic şi de Vânătoare Cluj, condus de inginerul Daniel Pop.
“Majoritatea operatorilor economici şi toate cele 18 ocoale silvice din Bistriţa-Năsăud au primit userul şi parola în vederea folosirii aplicaţiei. Din 21 septembrie s-a făcut testarea la nivelul judeţului. Nu s-au constatat probleme importante, doar mici corecturi au fost aduse aplicaţiei. Ca atare, eu spun că lucrurile sunt bune, funcţionabile. Începând cu data de 8 octombrie a.c., au intrat în vigoare prevederile HG 470 urmând ca toţi emitenţii avizelor să obţină acele coduri offline sau online, după caz, şi să folosească noile formulare de avize pentru însoţirea materialului lemnos. Au apărut ceva mici probleme la Imprimeria Naţională cu aceste avize, dar într-o zi, două vor fi disponibile şi nu vor fi blocaje”, a spus Daniel Pop.
Şeful ITRSV Cluj a declarat că a discutat cu şefii de ocoale după perioada de probă, iar aceştia i-au spus că nu sunt probleme.
“Am discutat cu un şef de ocol silvic care mi-a spus că e surprins de cât de repede s-au obişnuit pădurarii cu tabletele fiindcă ei au optat pentru tablete. Nici cei care folosesc telefoane nu au semnalat disfuncţionalităţi”, a spus Daniel Pop.
RADIO CLUJ – 8 octombrie