Lucrările la canalul Bucureşti – Dunăre, la care s-au învestit până în 1989 un miliard de dolari ar putea fi reluate după 2030. Anunţul a fost făcut astăzi de directorul Autorităţii de management pentru programul operaţional sectorial pe transport, Marcel Boroş, la o dezbatere publică pe marginea domeniului naval din master planul de transport. El a apreciat însă că reluarea lucrărilor va fi constisitoare.
Marcel Boroş: Al doilea proiect ca şi sustenabilitate economică este canalul Bucureşti – Dunăre. El, din punct de vedere al implementării, din cauza costurilor ridicate, are propusă perioadă de implementare după anul 2030.
Reprezentantul unui operator din Portul Constanţa, Laurenţiu Mironescu, susţine însă că investiţia evaluată la un miliard şi jumătate de euro pentru continuarea lucrărilor nu s-ar justifica.
Laurenţiu Mironescu: Dacă aşteptăm să fie o aglomeraţie de oameni care vor transporta mărfurile pe Dunăre ca să ajungă la Bucureşti, vă înşelaţi. O să o ia pe autostradă, că şi aşa s-a deschis şi sunt doar 200 de km şi economisesc cel puţin patru manipulări, care toate înseamnă costuri. Beneficiul acestui canal din punct de vedere al transportului e de lăsat la urmă.
Canalul Bucureşti – Dunăre, lung de 104 km, presupune şi amenajarea a două porturi: lângă Bucureşti, la Glina şi în localitatea 1 Decembrie din judeţul Giurgiu.
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 13 octombrie