La Pancevo, Serbia, are loc cea de-a patra expoziţie la care participă invitaţi din Cehia, Bosnia-Herţegovina, România şi Serbia. În 2015, la a cincea ediţie, pentru prima dată, unele dintre aceste produse vor purta marca „Made in Banat”. Obiectivele principale ale evenimentului sunt promovarea, dezvoltarea şi colaborarea întreprinderilor mici şi mijlocii din regiune, iar târgul din acest an de la Pancevo reprezintă o ocazie pentru afirmarea de noului brand „Made in Banat”, finanţat de Uniunea Europeană. „Avem o paletă largă de selecţie, dar probabil că vom propune promovarea unui produs fabricat de Panonjia Pancevo (cosmetică şi detergenţi), un vin riesling de la Podgoria Vrsac, precum şi produse alimentare tradiţionale, făcute în casă” – declară Dragan Bosilj, preşedintele Camerei economice din Pancevo. Din Banatul românesc, apicultorii şi-au prezentat produsele. „Sunt apicultor şi acest proiect este util pentru micii producători, deoarece putem stabili relaţii de parteneriat cu alţi producători” – declară Ionel Drăgan. Zona de sud a Banatului se mândreşte cu mulţi antrepenori de succes, care au produse de calitate, dar Branko Bokun, producător de ţuică, atrage atenţia că cei mici nu pot fi competitivi pe piaţa internaţională. „Anul trecut am format Asociaţia producătorilor de ţuică, în care ne-am reunit 15 producători de ţuică din fructe şi deja reuşim să exportăm cu succes, dar singuri nu putem realiza prea multe” – declară Bokun. Începând de anul viitor, Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci din România va decide care dintre produse vor primi marca „Made in Banat”.(www.tanjug.rs – 23 octombrie)