Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate – totul pentru ca spectatorii să revină cu plăcere într-o instituție de spectacol care le este dedicată în întregime.
Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de apreciatul regizor britanic de operă Paul Curran
Stagiunea 2014-2015 a Operei Naţionale Bucureşti aduce în prim-plan artişti importanţi, recunoscuţi pentru spectacolele de operă sau balet realizate pe scene renumite din întreaga lume. Recitalurile tematice, Concertul de Anul Nou, Gala Internaţională de Balet, Concursul Internaţional de Canto „Le Grand Prix de l’Opéra” – ediţia a III-a, Promenada Operei – ediţia a IX-a completează paleta de evenimente care se vor desfăşura în noua stagiune.
Premiera „La traviata”, de Giuseppe Verdi, în regia lui Paul Curran, este spectacolul care va deschide stagiunea 2014-2015 în data de 30 octombrie. Renumit pentru montările sale spectaculoase, în teatre de operă din întreaga lume, între care Teatro La Fenice din Veneția și Metropolitan Opera din New York, Paul Curran îmbină adesea clasicul cu noile tendinţe în regia de operă, astfel încât, cu aportul scenografului Gary McCann şi al dirijorului Alexander Prior, spectacolul de la Bucureşti se anunţă a fi o interpretare inedită și captivantă a acestei capodopere verdiene.
Seria premierelor prezentate iubitorilor artei lirice va continua cu alte cinci spectacole deosebite ce reunesc nume mari ale scenei mondiale. Primul dintre ele, după „La traviata”, este „La fille mal gardée”, de Ferdinand Hérold şi John Lanchbery, în coregrafia renumitului Sir Frederick Ashton (13 decembrie 2014); la începutul anului viitor urmează „Falstaff”, de Giuseppe Verdi, în viziunea regizorală a lui Graham Vick, reputat regizor englez care deține în prezent directoratul artistic al Operei din Birmingham (19 februarie 2015). Urmează apoi „Triptic de balet” (25 aprilie 2015): „Classical Symphony” de Serghei Prokofiev, în coregrafia lui Yuri Possokhov, „Petite Mort” de Wolfgang Amadeus Mozart, în coregrafia lui Jiří Kylián, şi „Marguerite and Armand”, de Franz Liszt, în coregrafia lui Sir Frederick Ashton; „Manon Lescaut”, de Giacomo Puccini, în regia lui Jonathan Kent (23 mai 2015), şi baletul „Giselle”, de Adolphe Adam, în coregrafia lui Ethan Stiefel şi Johan Kobborg (6 iunie 2015).
Opera, o experiență completă
Deschiderea stagiunii 2014-2015 marchează, totodată, un moment important în istoria instituţiei, şi anume redarea frumuseţii arhitecturale şi cromatice a clădirii Operei Naţionale Bucureşti, precum şi îmbunătăţirea acusticii sălii de spectacole.
„Sintagma «Trăind în Operă» reprezintă firul conducător al stagiunii ce va începe pe data de 30 octombrie. Este sensul pe care am vrut să îl imprimăm succesiunii de spectacole, concerte, evenimente speciale şi acţiuni conexe care o compun, pentru că ne-am dorit să oferim publicului nu doar un repertoriu îmbogăţit, ci şi ocazia de a păşi într-o Operă care se deschide şi i se dedică în întregime. Am avut şansa istorică de a reda frumuseţea spaţiilor ce compun astăzi Opera Naţională Bucureşti şi ne dorim ca publicul nostru să beneficieze de o experienţă completă într-o Operă adaptată cerințelor secolului al XXI-lea”, a declarat Răzvan Ioan Dincă, directorul general al Operei Naţionale Bucureşti.
Astfel, s-a încheiat un proces de restituire, de repunere în operă a unei gândiri arhitecturale şi estetice prevăzute în proiectul de arhitectură iniţial. Acest proces se referă la revenirea la stilul originar şi la o punere în valoare a componentelor artistice ce alcătuiesc clădirea în ansamblul ei.
O limitare importantă în buna desfășurare a activității și în dezvoltarea repertoriului artistic al Operei Naţionale Bucureşti a constituit-o, ani la rând, acustica sălii de spectacole. De la activitatea ansamblurilor mari (cor, orchestră) la posibilitatea de a invita artişti de renume, acustica sălii a reprezentat un impediment pentru o foarte bună desfăşurare a reprezentațiilor din punct de vedere al calității actului artistic. Studiul acustic comandat de instituție a oferit soluţii în vederea corectării deficienţelor şi a presupus o serie de intervenții atât la fosă, cât și în spațiul sălii de spectacole (reproiectare, schimbarea soluțiilor de finisaj și altele).
Proiecte și facilități
Pe parcursul stagiunii 2014-2015, Opera Naţională Bucureşti va concretiza şi două proiecte editoriale ample, respectiv Editura Operei şi revista lunară ,,Opera” şi va continua să ofere publicului o serie de spații și facilităţi menite să transforme mersul la Operă într-o experienţă completă. Librăria şi Muzeul Operei, aflate acum în plin proces de modernizare, cafenelele sau Studioul pentru copii, în cadrul căruia se organizează, printre altele, ateliere tematice pentru cei mici în timpul spectacolelor, sunt doar câteva dintre acestea.
S-au pus în vânzare biletele pentru întreaga stagiune
Biletele la spectacoleleşievenimentele Operei Naţionale Bucureşti pot fi achiziţionate onlinela adresa tickets.operanb.roşi în reţeaua bilet.ro (lista punctelor de vânzare din reţeaua bilet.ro de unde se pot achiziţiona sau ridica biletele rezervate sau plătite poate fi accesată la www.bilet.ro/outlets.php), precum și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București, de luni până duminică, între orele 9.00-13.00 şi 15.00-19.00.
RADIO ROMÂNIA CULTURAL – 23 octombrie