Marile magazine au dat în această dimineaţă startul promoţiilor cunoscute sub denumirea de Black Friday – Vinerea Neagră – în care preţurile scad puternic, în speranţa unor vânzări record. Apărută relativ târziu în România, această metodă este practicată de zeci de ani de retailerii occidentali, reuşind adesea să electrizeze cumpărătorii şi să le aducă profituri uriaşe. În mod special faţă de alte week-end-uri Black Friday, magazinele au promis pentru acest sfârşit de săptămân reduceri de preţuri cu adevărat spectaculoase.
Zeci de mii de comenzi şi stocuri epuizate încă de dimineaţă, precum şi numeroase site-uri blocate deja la această oră – a început maratonul cumpărăturilor de Black Friday. Vânzătorii, mei ales cei de electrocasnice şi electronice, se aşteaptă la încasări şi de zece ori mai mari, în vreme ce comercianţii de pe internet vorbesc de vânzări aproape duble. Se anunţă reduceri importante, între 20 şi 80 de procente. Promoţiile vor dura până la începutul lunii decembrie, iar comercianţii speră ca vânzările să le depăşească pe cele din anii trecuţi.