Al optulea seminar media anual are loc la Milano

Experţi media din organizaţii ale societăţii civile, organisme europene şi naţionale, confederaţii patronale şi sindicale, precum şi jurnalişti participă, astăzi, la Milano, la al optulea seminar media anual. În acest an, evenimentul, organizat de Comitetul Economic şi Social European, se concentrează pe modul în care sunt prezentate ştirile din Uniunea Europeană pentru a trezi un interes cât mai mare faţă de problemele comunitare.

Anul acesta, evenimentul se desfăşoară la Milano, iar tema principală este presa europeană şi informarea cetăţenilor. Discuţiile se poartă în patru sesiuni focusate pe următoarele probleme: modul în care ştirile din Uniunea Europeană trezesc interesul cetăţenilor şi îi fac să se implice mai mult, presa din ţările învecinate, mass-media şi Uniunea Europeană în era digitală, precum şi o analiză a rolului media în alegerile europarlamentare din acest an. Organizatorii şi-au propus să stimuleze dezbaterea asupra reflectării ştirilor în Uniunea Europeană şi statele membre pentru a ajuta oamenii să înveţe mai mult unii de la alţii, prin intermediul presei. Întrebarea principală este cum pot 500 de milioane de europeni, din 28 de ţări, vorbind limbi diferite, să-şi cunoască unii altora cultura, tradiţiile sau stilul de viaţă. Experţii în comunicare vor discuta despre modul în care pot fi împărtăşite valorile şi experienţele.

Seminarul va căuta să exploreze metodele prin care organizaţiile europene şi mass-media pot lucra împreună, pentru a trasa ştirilor o perspectivă europeană mai largă, pentru a face informările şi reportajele mai relevante şi mai interesante pentru toată lumea. Îmbunătăţirea colaborării organismelor europene cu presa ar putea constitui un mijloc de europenizare a ştirilor şi emisiunilor, în special de la posturile publice de radio şi televiziune, cu scopul de a atrage ascultătorii şi telespectatorii şi de a-i face să se implice mai mult în problemele europene. Spre final se va analiza şi dacă reţelele de socializare ar putea constitui un instrument potrivit pentru a aduce mai aproape de oameni organismele Uniunii Europene şi reprezentanţii lor şi pentru a trezi intersul populaţiei asupra problemelor europene. Seminarul media se va încheia cu o dezbatere retrospectivă asupra alegerilor europarlamentare din acest an. Se va analiza dacă modul în care s-a desfăşurat campania electorală s-a ridicat la standardul impus de sloganul „De această dată este altfel”.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 28 noiembrie