Compania de comerţ online Alibaba a declarat că a cheltuit peste 160 milioane de dolari pentru a înlătura bunurile contrafăcute comercializate pe site-ul său în perioada cuprinsă între ianuarie 2013 şi până în luna noiembrie 2014. În plus, compania va mai aloca încă 200 de persoane echipei de 2000 de angajaţi care monitorizează şi combat bunurile contrafăcute, pe lângă un număr de 5400 de voluntari care sunt deja implicaţi în planuri zilnice de monitorizare. Existenţa bunurilor contrafăcute este încă o mare problemă în China. Cea mai mare companie de vânzări online din lume, Alibaba, a declarat că bunurile contrafăcute pot afecta procesul de atragere de noi clienţi, investitori şi parteneri revânzători. Comparativ, compania americană de vânzări online eBay a declarat, în 2010, că derulează „programe de protecţie a cumpărătorului” în valoare de aproape 20 de milioane de dolari anual, cum ar fi, spre exemplu, rambursarea sumelor către clienţi care achiziţionează bunuri contrafăcute achiziţionate de pe site-ul propriu. (www.bbc.co.uk – 24 decembrie)