Cetăţenii Ungariei alocă o mare parte din timpul lor liber pentru vizionarea televizorului sau pentru a asculta muzică. Cu activităţi sportive sau culturale sunt preocupaţi mai puţini de 30% din cetăţeni, iar dacă au la dispoziţie doar 10 minute pentru relaxare, 76% din unguri se deconectează prin a servi o cafea. Studiul, realizat la solicitarea firmei Nespresso la sfârşitul anului trecut de Institutul de Sondare a opiniei publice Tárki, a analizat obiceiurile populaţiei privind odihna în funcţie de timpul liber, de la zece minute şi până la mai multe ore. Potrivit studiului, cel mai popular mod de relaxare de zece minute este de a purta o conversaţie sau a face o plimbare, iar 31% dintre intervievaţi în acest răstimp fumează o ţigară. Timpul liber mai lung este utilizat de 85% dintre chestionaţi pentru vizionarea televizorului, pentru a asculta muzică, iar 75% dintre unguri petrec acest timp cu conversaţii în familie sau în cercul de prieteni, după care în preferinţele lor urmează citirea unei cărţi sau a ziarelor şi internetul. 52% dintre cei chestionaţi se relaxează cu grădinăritul, meşteritul, 39% prin a bea o cafea, 30% prin mişcare, iar 24% prin programe culturale. Sediul firmei Nepresso este la Lausanne, Elveţia, iar în peste 60 de ţări are aproximativ opt mii de angajaţi. Firma-mamă a Nespresso este Nestlé, care este cea mai mare societate în domeniul industriei alimentare.
MTI – 17 ianuarie