Compania de automobile Dacia rămâne cea mai dinamică firmă de profil din Europa, după cum arată cei mai importanţi indicatori ai anului trecut. Vânzările de automobile Dacia au depăşit o jumătate de milion de unităţi, continuând evoluţia foarte bună consemnată în ultimii 2 ani. Saltul a fost semnificativ, cu peste 80 de mii de unităţi faţă de 2013. Cel mai vândut model a rămas Sandero, cu 170 de mii de exemplare comercializate pe cele 43 de pieţe din întreaga lume, pe care este prezentă marca românească. Cifre bune a înregistrat şi Dusterul, 160 de mii de unităţi, şi Logan, cu 100 de mii de maşini. Cea mai mare parte a producţiei de la Mioveni a fost destinată exportului, iar clienţii din Franţa au cumpărat 105 mii de maşini. Modelele Lodgy şi Dokker fiind fabricate însă la Uzina din Maroc. Dacia a fost a cincea marcă din hexagon, iar din 2014 distribuie şi în Marea Britanie, Israel sau Norvegia, aşa cum ne-a precizat Jan Ptacek, director general al Renault Commecial Roumanie.
Jan Ptacek: „Dacia a intrat într-un club restrâns al constructorilor auto cu vânzări de peste 500 de mii de maşini anual. Imaginaţi-vă că în urmă cu 10 ani marca era aproape necunoscută, iar acum este una dintre cele mai dinamice din Europa”.
Pe piaţa indigenă, cota de piaţă a constructorului român a atins 31% cu 30 de mii de unităţi vândute; creşterea datorându-se şi programului guvernamental de reânnoire a parcului auto, aşa-numitul Rabla. Pentru anul 2015, compania auto de la Mioveni şi-a propus să menţină ritmul vânzărilor din anul precedent, dar nu va intra pe piaţă cu modele noi, ci doar cu versiunea Stepway, pentru Dokker şi Lodgy.
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (19 ianuarie)