Dacă automatele de îngheţată sau de cafea sunt deja ceva extrem de banal, japonezii vor să ducă lucrurile la un alt nivel şi vor folosi un robot care poate oferi sfaturi financiare clienţilor din bănci. Cea mai mare bancă japoneză, Mitsubishi UFJ Financial Group, a prezentat un robot humanoid autonom care va fi introdus în sucursalele sale din Tokio în acest an.
Prima versiune a robotului, numit Nao, a fost creată în 2006 de firma franceză Aldebaran Robotics. Ultima variantă este acum gata să intre în acţiune şi va lucra ca funcţionar poliglot începând din aprilie.
Nao are o înălţime de doar 60 de centimetri şi va fi un fel de ghid care va întâmpina clienţii, va calcula rate de schimb şi va oferi informaţii despre produsele băncii. Robotul poate înţelege şi vorbi 16 limbi şi poate recunoaşte emoţiile clientului cu ajutorul unui software de ultimă oră care interpretează expresiile faciale.
La lansarea oficială demonstrativă, Nao a purtat o conversaţie desăvârşită cu un client vorbitor de limba engleză în faţa presei. Robotul bancar este ultimul dintr-o serie de maşini similare lansate de companiile japoneze în ultimul an.
În octombrie, Nestle Japonia a anunţat că va introduce 1.000 de roboţi care să promoveze produsele sale în magazinele din toată ţara.
În ianuarie, Huis Ten Bosch deţinătorul unui mare parc tematic, a anunţat că va crea un hotel cu personal format exclusiv din roboţi.
Investiţiile Japoniei în inteligenţa artificială au crescut în ultima perioadă, la iniţiativa premierului Shinzo Abe, care îşi doreşte o revoluţie a roboticii în această ţară.
Forţa de muncă din Japonia se află în scădere iar premierul a îndemnat companiile să aloce bani pentru dezvoltarea de roboţi care să preia aceste sarcini. Guvernul japonez a creat chiar un consiliu de stat anul trecut dedicat proiectelor din acest domeniu.
www.independent.co.uk
Traducerea şi adaptarea: Bianca Ioniţă