Organizaţia EGTA (European Group of Television Advertising) – asociaţie cu sediul la Bruxelles care reuneşte agenţiile de vânzare de spaţiu publicitar pentru 125 de canale de radio şi televiziune din Europa – marchează 13 februarie – Ziua Internaţională a Radioului – printr-o serie de clipuri creative şi manifeste care pledează în favoarea eficienţei şi creativităţii radioului pentru domeniul marketingului. UNESCO este partner al acestor iniţiative privind celebrarea celui mai iubit mediu de comunicare: radioul.
De ce radioul?
Pentru că toţi îl ascultăm!
Radioul este cel mai important mediu de comunicare, ascultat de 90% dintre europeni în fiecare săptămână.
Oamenii petrec în medie o treime din timpul lor ascultând radioul şi sunt foarte fideli posturilor preferate.
Radioul este cel mai eficient mijloc de informare din afara casei, fiind ascultat în maşină, la birou sau în magazine.
Radioul este flexibil şi poate percuta imediat, livrând informaţia rapid şi foarte frecvent.
Pentru că ne cucereşte!
Radioul este un prieten de nădejde şi o companie grozavă.
Apelurile urgente la acţiune sunt cel mai uşor de lansat la radio.
Radioul creează pasiuni, ne însoţeşte la volan şi ne binedispune.
Ascultătorii de radio spun că le creează o stare de bine şi le redă tonusul mai rapid decât alte medii.
Pentru că este eficient şi prietenos pentru publicitate!
Publicul de radio este foarte tolerant în timpul pauzelor publicitare –
aproape 90 % dintre oameni nu schimbă postul atunci când sunt reclame.
Radioul este util şi autosustenabil atunci când vine vorba de a crea un anumit brand.
Și este şi mai eficient în combinaţie cu internetul, televiziunea şi presa scrisă.
Radioul nu este un mediu costisitor şi dă un randament foarte bun în raport cu investiţia alocată.
Campaniile lansate cu ajutorul radioului sunt foarte eficiente.
Radioul poate acoperi evenimentele din mers şi diseminează mesajele în timp real.
Pentru că ne permite să fim creativi!
Radioul este un „teatru al minţii”, care reuşeşte să îşi poarte ascultătorii în locuri noi prin puterea imaginaţiei.
Radioul trezeşte amintiri, fie că suntem conştienţi de asta sau nu.
Noile studii arată importanţa empatiei, a transferului emoţional, pentru fidelizare şi pentru crearea unui brand.
Creativitatea mesajului culege foarte multe roade şi succesul mesajelor radiofonice poate şi uşor măsurat.
Pentru că aduce inovaţie!
Radioul poate fi ascultat offline, online sau cu ajutorul oricărui aparat conectat la frecvenţe.
Radioul trăieşte şi respiră acum prin intermediul reţelelor sociale.
Noile platforme reprezintă noi modalităţi de a atrage audienţă şi puterea acestui tandem a început să dea roade.
Iată cum ilustrează, metaforic, agenţiile de publicitate puterea radioului (vă furnizăm alături de fiecare clip audio transcrierea şi traducerea din limba engleză )
Gorila
Imaginaţi-vă că sunteţi într-o pădure deasă.
E linişte, o linişte stranie, se aude doar un ciripit de păsări undeva sus în coroana arborilor.
Decorul este realizat.
Acum, într-un luminiş, vedeţi o gorilă.
Iubitorii de natură îşi vor imagina o primată enormă, impunătoare.
Cei cu aspiraţii revoluţionare îşi vor imagina un luptător pentru libertate.
Viva la revolucion!
Cei care lucrează în marketing vor avea imaginea unei idei de publicitate care le va duce cariera pe culmi nebănuite.
Dar, în cele din urmă, ceea ce vedem cu toţii cu puterea minţii este o gorilă.
Nu e uimitor cum radioul poate crea experienţe unice?
Aşteptarea
Imaginaţi-vă că vă aflaţi în mijlocul unei mulţimi.
Un murmur de nerăbdare se amplifică, aşteptaţi demult, dar în sfârşit vestea pe care vreţi să o aflaţi, un nume pe care toţi sunt dornici să îl audă, este pe cale să fie rostit.
Decorul este realizat.
Primele semne încep să apară, urmează momentul aşteptat.
O uşă se deschide încet; spre scenă se îndreaptă un vorbitor; se vede cumva o urmă de fum pe cer?
Tensiunea creşte şi…cine este? A sosit momentul…
Eu, Barack Obama, jur solemn….
Habemus Papam, Franciscum!
Alteţa Sa Regală Prinţul George de Cambridge!
Nu e uimitor cum radioul are puterea de a ne purta pe fiecare în alt loc?
Persoana
Imaginaţi-vă o persoană.
O persoană apropiată, foarte apropiată.
Care a fost martora succeselor voastre, dar care v-a sprijinit şi în momentele de cumpănă.
Care v-a mângâiat, v-a consolat, dar care v-a şi dojenit uneori.
Unii dintre dumneavoastră o vor vedea pe ….mama.
Alţii îşi vor vedea iubitul sau iubita.
Dar cu toţii veţi vedea cu siguranţă numai acea persoană care contează enorm.
Nu e uimitor cum radioul poate picta o imagine unică în minţile tuturor?
Sursa: www.egtaradioday.com
Traducerea: Bianca Ioniţă