Luna viitoare, când va ajunge în magazine, cu siguranţă se vor forma cozi uriaşe, ca de fiecare dată când gigantul IT lansează un produs atât de mediatizat. Însă este posibil ca utilizatorii să fie extrem de nemulţumiţi de defectele pe care le vor descoperi la acest dispozitiv, mai ales că este pentru prima dată când Apple realizează un ceas inteligent, deci nu are experienţă în domeniu. Pentru a da lovitura, compania americană trebuie să depăşească mai multe obstacole importante. Apple Watch – şi toţi producătorii de ceasuri inteligente – trebuie să fie atenţi cum abordează promovarea acestor dispozitive, deoarece pot avea soarta căştilor Bluetooth. Adică este posibil ca smartwatch-urile să devină populare doar în rândul bancherilor de pe Wall Street şi al agenilor imobiliari. De asemenea, mai este vorba şi despre design. De exemplu, ochelarii Google, în care gigantul IT îşi pusese speranţe mari, au eşuat lamentabil. Iar un motiv îl reprezintă faptul că nu avantaja deloc utilizatorul atunci când îi punea la ochi. Nici preţul nu este în avantajul Apple. Aproape toate celelalte ceasuri inteligente sunt mai ieftine ca Apple Watch, al cărui preţ începe de la 350 de dolari şi poate depăşi 10.000 de dolari, pentru versiunea din aur.
(www.independent.md – 15 martie)