Agenţia Europeană pentru Securitatea Aeriană (EASA) a recomandat ca operatorii aerieni să solicite ca doi membri ai echipajului să fie prezenţi în carlingă, în orice moment. Deciza survine raportărilor potrivit cărora pilotul Andreas Lubitz ar fi fost lăsat singur în carlingă, în timpul zborului operat de compania Germanwings şi ar fi refuzat să îi pemită comandantului să revină. În trecut, politicile de siguranţă pentru carlingă, în cazul avioanelor de linie, luau în considerare, în principal, protejarea piloţilor de potenţiali atacatori. Însă, pierderea avionului 9525 a arătat că, uneori, chiar pilotul poate reprezenta pericolul. Multe companii europene, inclusiv EasyJet, Thomas Cook şi Virgin, au decis deja să introducă aşa-numita „regulă de doi”, care prevede ca atunci când unul dintre piloţi are nevoie să părăsească carlinga, un alt membru al echipajului trebuie să-i ia locul. Aceasta este o practică normală în SUA. Grupul Lufthansa, care deţine Germanwings, a informat că va introduce această regulă cu efect imediat. Recomandarea din partea EASA nu are caracter obligatoriu, dar trimite un semnal puternic şi este puţin probabil ca celelalte companii aeriene să-l ignore.
(BBC SERVICIUL MONDIAL – 27 martie)