Corporaţia japoneză Sony a prezentat în această dimineaţă noul model smartphone Xperia Z4, demonstrând că nu renunţă încă definitiv la divizia sa mobilă, în ciuda scăderii drastice a vânzărilor pe acest segment.
Noul vârf de gamă Z4 are o carcasă fabricată din aluminiu şi un ecran de 5.2 inci, iar lansarea lui are loc pe fondul unei restructurări fără precedent în cadrul gigantului japonez al electronicelor, compania declarând în mai multe rânduri că nu exclude renunţarea la divizia mobilă. Pentru moment, compania se axează pe reducerea costurilor, dar departamentul telefoniei mobile va mai beneficia de investiţii pentru crearea de noi produse şi de strategii de marketing care să încerce să prevină totuşi o deteriorare rapidă a acestui sector.
Reprezentanţii Sony spun că modelul Xperia Z4 va fi disponibil în Japonia la jumătatea acestui an, iar în Europa în toamnă, dar nu au anunţat o dată oficială de lansare sau un preţ. Modelul va fi disponibil în patru culori şi este puţin mai subţire decât precedentul Z3.
Divizia mobilă a Sony a cunoscut o cădere considerabilă în faţa concurenţilor de la Samsung şi Apple în ceea ce priveşte vârfurile de gamă, în timp ce pe sectorul produselor economice se luptă cu producători din Asia cum ar fi chinezii de la Xiaomi Inc.
Compania ale cărei produse cum ar fi Walkman-ul sau televizorul Trinitron au jucat un rol major în industria globală a divertismentului se luptă în ultimii ani să lanseze noi produse care să poată avea aceeaşi influenţă.
În luna februarie a acestui an, Sony a anunţat că va diminua producţia pe segmente cum ar fi televizoarele sau telefoanele inteligente pentru a se concentra pe jocurile video şi pe senzorii pentru aparate foto. Directorul executiv Kazuo Hirai nu a exclus renunţarea definitivă la diviziile neproductive şi a spus că, de acum, Sony nu va mai viza o creştere a vânzărilor de telefoane inteligente.
Sursa: Reuters via News Daily
Traducerea şi adaptarea: Bianca Ioniţă