Probleme la sistemul informatic care permite accesarea serviciilor medicale cu ajutorul cardului de sănătate

Sistemul informatic care permite accesarea serviciilor medicale cu ajutorul cardului de sănătate a creat şi ieri probleme, reclamate în principal de către medici. Iniţial, Casa Naţională de Sănătate a recunoscut această stare de fapt, apoi a anunţat că datorită aplicării unei noi proceduri de activare a cardurilor, situaţia s-a remediat. Roman Muşat explică.
Reporter: Vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicină a Familiei, medicul Sandra Alexiu, a reclamat ieri blocarea sistemelor de vreificare a calităţii de asigurat şi de eliberare a reţetelor.
Sandra Alexiu: Până la ora 10:00. lucrurile au mers acceptabil. De la ora 10:00, când s-a eliberat totul în sistem, nu   emai pot face raportări, nu se mai pot face consultaţii. Nici măcar nu poţi verifica în sistem pe site-ul Casei Naţionale calitatea de asigurat, pentru că nici site-ul Casei Naţionale nu mai merge. Eu mi-am trimis pacienţii acasă, că nu pot să le dau consultaţii, nici cu, nici fără card, că şi dacă aş ignora cardul, nu pot să emit reţeta, pentru că nici asta nu merge.
Reporter: De altfel CNAS a recunoscut că au existat probleme la verifcarea cardurilor deja activate, dar şi când acestea apăreau ca invalidate. Ieri la prânz, Casa a anunţat că sistemul funcţiona lent şi că până la acea oră se înregistraseră 71 de erori la furnizorii de servicii medicale. Ulterior, directorul general adjunct din cadrul CNAS, Mihai Bejat, a explicat că situaţia a fost rezolvată şi că o nouă procedură de activare a cardului a fost deja trimisă.
Mihai Bejat: O dată axa activării cardului, care presupune introducerea cardului în cititor, tastarea PIN-ului de transport şi apoi de două ori PIN-ul utilizat şi teoretic cunoscut doar de pacient, după toată aceasta acţiune care durează între 30 şi 40 de secunde, se extrage cardul din cicitor. Asta înseamnă card activat.
Reporter: Între timp, Casa Naţională de Sănătate a anunţat printr-un comunicat public faptul că în perioada următoare va declanşa contropale la nivel naţional la furnizorii de servicii medicale. La rândul său, Ministerul Sănătăţii i-a avertiozat pe mewdicii de familie că sunt obligaţi prin contract să le acorde asistenţă pacienţilor de pe listele lor, indiferent dacă au card sau nu.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 6 mai