Uniunea Europeană ar trebui să sprijine dezvoltarea mass-media europene, dar succesul unei astfel de inițiative depinde în cea mai mare parte chiar de grupurile media, a declarat fondatorul rețelei EurActiv, Christophe Leclercq. „În trecut, unele sectoare, cum ar fi cărbunele, oțelul, automobilele, textilele și telecomunicațiile, de asemenea, s-au transformat datorită ajutorului european pe care l-au primit. Oare cel de-al patrulea pilon al democrației ar trebui să aibă mai puțină importanță?”, s-a întrebat el într-un articol transmis de portalul EurActiv Serbia. După cum a apreciat fondatorul EurActiv, este posibil să se aloce fonduri din programul Orizont 2020 pentru inovaţii și să fie atrase grupuri media, deoarece specificațiile cererilor de propuneri sunt revizuite în fiecare an. „Presa europeană trece prin schimbări profunde, ceea ce duce la un oarecare succes național. Dar până acum doar câteva proiecte transfrontaliere s-au dovedit durabile”, a spus Leclercq. Au fost aproximativ 20 încercări de dezvoltare a mass-media în UE, dar cele mai multe dintre ele nu au avut succes, inclusiv proiectul cotidianului britanic „The Economist”, care a avut o bună reputație și finanțe pentru o astfel de încercare, a spus Leclercq, şi a adăugat că nici tentativele instituțiilor UE nu s-au dovedit de succes, cum ar fi postul Parlamentului European, care nu s-a impus ca o rețea media, Presseurop.eu, și care depindea de asistență Comisiei Europene, care s-a desfiinţat. El a subliniat că factorii de decizie ar trebui să coopereze cu presa din Europa, și să nu vină cu propriile sale canale sau să se bazeze pe reţelele sociale media, menţionând că este bine că promovarea politicii europene şi a politicii mass-media se află sub jurisdicția diferitelor directorate europene.
www.beta.rs – 24 iunie