Astăzi, 30 iunie, la hotel Radisson Blu, în prezenţa Ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a avut loc deschiderea Conferinţei „Media 2020 – Bringing Media to the Future”, organizată la Bucureşti de Radio România şi de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU).
În cuvântul de deschidere a conferinţei, Preşedintele Director General al Radio România, Ovidiu Miculescu, a menţionat: „Suntem astăzi aici sub egida comună a Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, a Uniunii Europene a Audiovizualului şi a Radio România, o ocazie foarte bună pentru a reînnoi contacte şi pentru a construi o punte între continente. (…) Sunt uimit de rapiditatea cu care lucrurile au progresat în ultima vreme. Tema evenimentului reflectă puterea din ce în ce mai mare pe care o are mass media şi importanţa furnizării cu acurateţe a informaţiilor către miliarde de oameni de pe toată planeta. Până în anul 2020 ne aşteptăm ca mass media să se transforme profund. Transformarea a început de altfel, prin consumul de mass media pe aplicaţii, telefoane mobile, tablete, platforme hibride şi va continua să ne provoace şi să aducă provocări creatorilor de conţinut. Industria mass media şi reţelele de socializare se confruntă cu nevoia de a crea conţinut mai atrăgător şi interesant pentru public, mai ales pentru publicul tânăr”.
Secretarul general al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific (ABU), dr. Javad Mottaghi, a afirmat că „Ne aflăm aici pentru a ne concentra asupra punctelor comune, analizând, în acelaşi timp, diferenţele care există între continente, de-a lungul şi de-a latul globului, chiar şi diferenţele la nivel regional. Facem acelaşi lucru şi în Zona Asia-Pacific. Asia-Pacific este o regiune diversă, diversitate în economie, diversitate în politică, în populaţie, în culturi, în religii”.
Ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu a vorbit despre modul în care evoluţia tehnologică a influenţat şi a schimbat media. „Ştim că informaţia înseamnă putere. Dar, în zilele noastre, puterea constă în cât de repede putem obţine şi apoi transmite mai departe informaţia. Dezvoltarea internetului, apariţia a numeroase platforme digitale şi reţele de social media, extinderea accesului la telefonia mobilă sunt evoluţii care şi-au pus amprenta asupra modului de comunicare şi de transmitere a informaţiilor, atât în cazul mass-media, cât şi în ceea ce priveşte comunicarea instituţională. Presa a trebuit să se adapteze comunicării în spaţiul virtual, această modalitate de transmitere a informaţiilor devenind tot mai extinsă, inclusiv datorită schimbării preferinţelor consumatorilor de media. De asemenea, comunicarea instituţională, inclusiv a diplomaţiei, a trebuit să ţină cont de aceste realităţi în continuă schimbare, care ajung să influenţeze agenda publică. Ministerul Afacerilor Externe utilizează tot mai mult platformele de diplomaţie digitală pentru a-şi comunica acţiunile şi obiectivele de politică externă”.
În cele cinci sesiuni ale primei zile conferinţa s-a concentrat pe modul în care mass-media va evolua în următorii cinci ani. Agenda conferinţei acoperă subiecte de primă importanţă, cu care se confruntă industria mass-media aflată în plină reconfigurare: Peisajul media în 2020 – tendinţe în dezvoltarea mass-media, Consumul de radio şi de conţinut TV prin new media, telefoane mobile, internet (OTT), platforme hibride etc, Crearea de conţinut atractiv, interactiv, generator de audienţă, Media pentru copii, Producţii tv în UHD.
Programul conferinţei şi detalii suplimentare, pe http://abumedia2020.radioromania.ro/