Conferinţa Media 2020 – Bringing Media to the Future organizată la Bucureşti de Radio România şi de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU) s-a încheiat astăzi cu îndelungi aplauze pentru organizatori.
Principala temă abordată în cea de a doua zi a Conferinţei a fost impactul reţelelor de socializare în peisajul media mondial.
Abdulrahman Alhazzaa , Preşedinte Saudi Broadcasting Corporation, a subliniat importanţa social media dar şi pericolul folosirii ei: „Iubim social media dar haideţi să o tratăm cu prudenţă. Să verificăm şi reverificăm informaţiile provenite din reţelele de socializare.”
La rândul său, Vijayalaxmi Chhabra, Director General al Doordarshan India, cel mai mare serviciu public de radio-televiziune din lume, şi-a exprimat convingerea că „(…) în pofida tuturor piedicilor, radioul va supravieţui internetului.”
„Radioul este încă puternic în peisajul media actual, dar pentru a rămâne în competiţie trebuie să-şi îmbunătăţească în permanenţă produsele” – este concluzia Secretarului General al PBI Japonia, Toshiyuki Sato, desprinsă din dezbaterile de astăzi.
Dr. Javad Mottaghi , Secretarul General al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, a reiterat în finalul conferinţei: „Conţinutul este rege! Principala responsabilitate a oricărui broadcaster este să ofere conţinut de calitate. Doar în felul acesta putem să ne menţinem şi să câştigăm audienţa.”
Graham Ellis , Director Adjunct BBC Radio, a adresat mulţumiri speciale Radio România şi Preşedintelui Director General Ovidiu Miculescu pentru că, prin această întâlnire de la Bucureşti, „(…) s-a creat o premieră, s-a construit, de fapt, o punte între Europa şi Asia.”
Ovidiu Miculescu a mulţumit vorbitorilor şi tuturor celor prezenţi pentru calitatea şi conţinutul discursurilor şi intervenţiilor, pentru faptul că acestea au deschis noi perspective. „Radio România este şi va rămâne un partener de încredere. Intenţionăm ca la ediţia din 2017 a Conferinţei Media 2020, propusă a avea loc tot la Bucureşti, să invităm giganţii Google şi Netflix şi… vom vedea atunci dacă radiourile şi televiziunile vor fi adversari sau parteneri ai acestora.”