Reporter: Alin Şerbănescu – În primul rând, cum vi se pare această iniţiativă a Radio România de a aduce împreună radiodifuzori din Asia şi Europa?
Abdulrahman Al Hazzaa: Consider că este un lucru minunat să aduci oameni din Asia, care să se întâlnească aici cu europeni. Este prima dată când aud despre un asemenea eveniment, în care ABU participă la un eveniment important desfăşurat în România. Cred că, astfel, vom deschide calea pentru două feluri de comunicare, pentru împărtăşirea a două culturi, deci cu toţii vom beneficia. Am adus experienţa mea aici, am adus cultura mea, informaţiile mele şi, în acelaşi timp, ascult cu interes pe ceilalţi vorbitori, încerc să înregistrez ca să pot duce acasă toată informaţia pe care am aflat-o aici. Despre asta vorbim, de fapt, despre extinderea civilizaţiei, a culturii între toate naţiunile lumii, şi atunci putem spune că suntem aşa cum trebuie.
Reporter: Care este statutul serviciului public de radiodifuziune în Arabia Saudită?
Abdulrahman Al Hazzaa: După cum ştiţi, avem un serviciu guvernamental de radiodifuziune, dar avem şi radiodifuzori privaţi. Avem nou canale de televiziune deţinute de guvern şi avem o serie de canale de televiziune pe care le deţin persoane private din Arabia Saudită, care emit din Arabia Saudită, din Emiratele Arabe Unite şi din alte părţi. Avem o varietate de programe: pentru copii, programe de sport. Toate aceste programe reflectă, în primul rând, Arabia Saudită şi, în al doilea rând, arată celor din străinătate ce facem noi zilnic, arată că nu suntem „băieţi răi”, că suntem deschişi dialogului cu orice fel de persoană. Acesta este mesajul pe care îl transmitem.
Reporter: Care este punctul forte al serviciului public de radiodifuziune? În general în lume şi în special în Arabia Saudită.
Abdulrahman Al Hazzaa: Serviciul public de radiodifuziune este o sursă de încredere, care prezintă cu acurateţe realităţile din ţările respective şi care reflectă aspecte ale vieţii interne pe plan internaţional. Serviciul public oferă publicului informaţie bună, de calitate şi de încredere, iar oamenii pot să alegă informaţia potrivită şi să decidă asupra modului în care acţionează. Un serviciu public va încerca să ridice o punte între civilizaţii, între culturi.
Reporter: Cum putem rezista în faţa asaltului acestor giganţi – Facebook, Twitter, YouTube? Pentru că reţelele tradiţionale au pierdut uneori competiţia.
Abdulrahman Al Hazzaa: O pierdem şi acum, într-un fel, dar trebuie să gestionăm cumva această situaţie. Nu putem evita media socială, ea vine şi este puternică, influentă. În ce ne priveşte, cred că trebuie să începem din familie, mai întâi: trebuie să îţi educi copiii, familia să nu facă lucruri greşite sau rele, să nu autorizezi ceea ce nu este corect, cum ar fi să spui ceva jignitor la adresa celorlalţi. Dacă începem din familie, din şcoală, noi putem crea o nouă generaţie care să poată înţelege şi poate să aleagă să nu se implice în această media socială. Acest lucru va afecta şi va reflecta mesajul care este transmis de mediile tradiţionale. Jurnaliştii care caută pe media socială vor găsi informaţia de care au nevoie, vor continua să se bazeze pe această media socială ca sursă de încredere pe care o pot utiliza în ştirile lor, în informaţiile pe care le difuzează în programele lor. Făcând aşa, ne asigurăm că facem lucrul corect cu media tradiţională şi media socială.
Reporter: Sperăm să avem unele soluţii pentru media socială şi pentru toate aceste noi tehnologii, astfel încât să fie în beneficiul nostru şi în beneficiul cetăţenilor noştri.
Abdulrahman Al Hazzaa: Sigur, continuăm să sperăm şi nu renunţăm, dar este nevoie de muncă grea atât pentru mine, cât şi pentru toţi. Când vom înţelege total mesajul, responsabilitatea socială faţă celălalt, este o întrebare la care nu putem răspunde acum, dar este o problemă la care trebuie să lucrăm. Nu este o problemă de zile sau ani, dar, odată ce am început, eu cred că vom ajunge şi la final, unde vom fi mulţumiţi atât pentru dvs, cât şi pentru mine.
Reporter: Mulţumesc foarte mult.
RADOR – 1 iulie