Conferinţa Internaţională „Media 2020”, organizată la Bucureşti de Uniunea Audiovizualului din Asia Pacific şi Radio România, este prima manifestare pe care cea mai mare asociaţie de cooperare audiovizuală o planifică în afara spaţiului geografic Asia-Pacific. Principala temă a discuţiilor de ieri s-a referit la schimbările din peisajul media. Redactorul nostru, Simina Botar, a sintetizat lucrările din prima zi a conferinţei.
Reporter: Revoluția tehnologică în acest domeniu este atât de rapidă încât apar foarte des noi şi noi device-uri. Pe de altă parte, au apărut noi companii. Google, Facebook, Twitter și alții de acest tip, care sunt considerați un risc pentru radio și televiziune, a fost una din principalele probleme care s-au discutat la Conferința Media 2020. Care este soluția, dai prioritate noutăților tehnice sau conținutului emisiunilor? Graham Ellis, director adjunct la Radio BBC, reamintește unul din punctele tari și de responsabilitate ale unui post public.
Graham Ellis: Cred că pentru mass-media publică este important să-și amintească de fapt ce o diferenţiază de mass-media pur comercială. Și, dacă ne uităm cu atenție, vedem că este vorba despre modul în care media publică este direct răspunzătoare în fața publicului. Este vorba despre telespectatori și radioascultători ca cetăţeni, nu doar de clienți.
Reporter: Concluziile primei zile a conferinței, cu președintele-director general al Societății Române de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu.
Ovidiu Miculescu: Tehnologia a luat-o înaintea conţinutului şi trebuie să ne adaptăm toţi. În multe părţi din lume industria de media a înţeles că trebuie să facă corp comun ca să se apere împotriva giganţilor globali. Cred că, în pofida tuturor acestor performanţe tehnice, spiritul televiziunii şi al radioului este pe mâini bune.
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 1 iulie)