Maşinile ar putea dezvălui în curând mai multe informaţii despre proprietari decât profilul lor de pe Facebook, promiţând profituri generoase pentru producătorii de automobile, dar şi o atenţie mai mare din partea autorităţilor de reglementare europene, îngrijorate de controlul datelor personale. „În industria auto, se vorbeşte despre descoperirea unei mine de aur. Dar nu este clar ce fel de date vor putea colecta şi utiliza producătorii auto”, a declarat Stephan Appt, partener la firma de avocatură Pinsent Masons în Munchen. Brandurile germane de lux şi-au demonstrat interesul în colectarea de date printr-un acord de achiziţie colectivă a furnizorului de hărţi Here de la compania finlandeză Nokia, pentru 2,8 miliarde de euro. Producătorii auto germani vor să strângă date despre clienţii lor, chiar şi atunci când aceştia nu se află în circulaţie. Mercedes-Benz, divizie a grupului Daimler, a creat un serviciu numit „Mercedes me”, care să îi ofere acces la date despre vehicule, cum ar fi cât de plin este rezervorul. Serviciul oferă şi informaţii în timp real despre trafic şi aplicaţii pentru ştiri, găsirea unui loc de parcare şi informaţii despre zboruri. Autorităţile de reglementare sunt totuşi în alertă, în special în Europa, unde au existat deja controverse, legate de serviciul Street View al Google. Circa 90% dintre noile vehicule din Europa de Vest vor fi dotate cu sisteme de transmitere şi recepţionare de date, până în 2020, comparativ cu circa o treime în 2016, potrivit estimărilor Hitachi.
( www.independent.md – 3 septembrie)