Autorităţile iau măsuri în sprijinul copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate. Pentru aceasta trebuie să afle care este adevărata amploare a fenomenului şi să identifice cazurile care au nevoie de asistenţă. Astfel că, începând din acest an şcolar, unităţile de învăţământ sunt obligate să trimită Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului liste cu toţi elevii care au cel puţin un părinte plecat. Din judeţul Suceava, unde sunt cei mai mulţi copii în această situaţie, relatează corespondenta RRA, Mihaela Buculei.
Reporter: Asistenţii sociali din cadrul Direcţiei vor merge la domiciliul fiecărui copil, pentru a verifica situaţia acestuia şi dacă părintele plecat în străinătate a notificat, conform legii, plecarea sa, precum şi desemnarea unei persoane eligibile pentru îngrijirea minorului. Copiii care au cel puţin un părinte plecat în străinătate vor fi vizitaţi de către asistenţii sociali de pe lângă primăriile de domiciliu o dată la două luni pentru o perioadă de şase luni. Dacă nu sunt semnalate nereguli listele vor fi realizate semestrial. Asistentul social are obligaţia şi de a urmări randamentul şcolar al copilului, iar în cazul în care în urma evaluării se constată că există suspiciuni de afectarea stării emoţionale a copilului, asistentul social are obligaţia de a solicita în scris sprijinul serviciilor de specialitate. Părinţii care pleacă în străinătate şi decid să-şi lase copiii acasă au obligaţia să anunţe serviciile publice de asistenţă socială, cu cel puţin 40 de zile înainte de a părăsi ţara. La nivelul Judeţului Suceava, sunt peste 9.200 de copii care îşi petrec copilăria departe de părinţi, dintre care, peste 250 au ambii părinţi plecaţi în străinătate. Voi reveni şi cu alte informaţii în radioprogramele de astăzi.
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 24 septembrie