Pentru a celebra Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice, sărbătorită pe 1 octombrie sub egida Naţiunilor Unite, Fundaţia Principesa Margareta a României mobilizează comunități din toată țara în cadrul celei de-a patra ediții a campaniei “Flori pentru suflet”. Aproximativ 1.500.000 de vârstnici din România sunt astăzi sunt afectați de singurătate într-o mai mare sau mai mică masură, conform studiului realizat de GFK pentru Fundaţia Principesa Margareta a României, în septembrie 2015.
Campania națională Flori pentru suflet își propune să atragă atenția asupra pericolului izolării sociale a persoanelor vârstnice și să mobilizeze comunitățile în sprijinul populaţiei de vârsta a III-a. Pe parcursul campaniei, voluntarii, susţinătorii şi partenerii Fundaţiei Principesa Margareta a României vor fi prezenţi în 27 de orașe pentru a oferi vârstnicilor flori și un gând bun, ca semn de apreciere a valorii şi a experienţei lor.
În perioada campaniei dedicate Zilei Internaţionale a Persoanelor Vârstnice mesagerii Fundaţiei Principesa Margareta a României vor ajunge la peste 6.000 de persoane vârstnice din București și din judeţele Alba, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Brăila, Caraș Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dolj, Galați, Gorj, Ilfov, Mehedinți, Mureș, Olt, Pitești, Prahova, Teleorman, Timiș, Vâlcea. Vor fi oferite flori în parcuri și în spaţii publice, centre rezidenţiale pentru vârstnici, oficii ale Poștei Române, cabinete medicale, centre de relaţii cu clienţii CEZ, școli și licee, restaurantele Hanu’ Berarilor, agenţiile Opportunity Microcredit, centre de zi intergeneraţionale partenere ale Fundaţiei Principesa Margareta a României.
Primele acțiuni ale campaniei au demarat în zilele de 26-27 septembrie, când voluntarii Fundaţiei au vizitat beneficiarii programului Niciodată Singur și au dăruit flori vârstnicilor, atât la domiciliul acestora cât și în centrele rezidențiale partenere.
Iniţiativa Flori pentru suflet din România urmează campania la nivel mondial a Federaţiei şi Asociaţiei les petits frères des Pauvres, alăturându-se unor ţări precum Franţa, Irlanda, Spania, Germania, Canada şi SUA în lupta împotriva izolării sociale a persoanelor vârstnice.
Acţiunile desfăşurate cu ocazia Zilei Internaţionale a Persoanelor Vârstnice sunt parte din programul Niciodată Singur desfăşurat de Fundaţia Principesa Margareta a României cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de viaţă ale vârstnicilor peste 65 de ani aflaţi în risc de izolare socială, singurătate şi sărăcie. Niciodată Singur are la bază activitatea de voluntariat la domiciliul vârstnicilor şi în căminele de bătrâni din Bucureşti, Brăila, Constanţa, Ilfov şi Ploieşti.
Campania Flori pentru suflet, desfăşurată în 2015 în spaţii publice la nivel naţional, este posibilă datorită mobilizării voluntarilor Fundației, a comunității de business, a instituțiilor publice și a fundațiilor partenere.
Campania este realizată cu sprijinul partenerilor și sponsorilor:
Compania naţională Poşta Română, restaurantele Hanu’ Berarilor, Șantierul Naval Damen Galați, Grupul CEZ în România, Today Advertising, Opportunity Microcredit România, Oracle, Colegiul Național Sf Sava, Transylvania College, Lutz & Associates, Cofetăria Alice, Asociaţia Don Orione, Căminul Sfântul Spiridon din Galați, Fundațiile Comunitare Prahova, Mureș, Alba, Sfantul Gheorghe, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului Bucureşti, Direcţia de Asistenţă Socială sector 2, Direcția de Asistență Socială Prahova, Asociația Vasarely, Direcția de Asistență Socială Constanța.
Despre Fundaţia Principesa Margareta a României
Fundaţia Principesa Margareta a României (FPMR) a fost înfiinţată în 1990 de Alteţa Sa Regală Principesa Margareta a României împreună cu tatăl său, Majestatea Sa Regele Mihai I al României. Prin programele dezvoltate, Fundaţia urmăreşte să stimuleze voluntariatul şi să inspire spiritul comunitar în comunităţile în care se implică, specificul proiectelor Fundaţiei fiind dat de caracterul lor intergeneraţional.
Fundaţia Principesa Margareta a României a fost desemnată de români drept cea mai onestă organizaţie neguvernamentală în cadrul studiului Envero Brand Trust Index.
Pentru mai multe informații:
Ioana Petrea
Director Fundraising & Comunicare
ioana.petrea@principesa.ro
mob: +40 (0)723 299 448