Evenimentul Black Friday care are loc, astăzi, a debutat în România în 2011, dar ţara noastră a ajuns, în prezent, pe locul al doilea după Statele Unite în privinţa volumului căutărilor online raportat la numărul total al locuitorilor ţării, conform Google Trends. Peste ocean, evenimentul se desfăşoară în ultima vineri din noiembrie, dar la noi a fost devansat de comercianţi. Unii dintre aceştia folosesc conceptul de Black Friday încă din octombrie sau de-a lungul anului, iar unele campanii de reduceri au debutat aseară. Din 2013, vânzările online le-au depăşit pe cele din magazine în perioada Black Friday. Anul trecut, 5 milioane de români au făcut cumpărături de peste 67 de milioane de euro, în special produse electronice. Au apărut, însă, şi critici potrivit cărora unii comercianţi cresc artificial preţurile înainte de eveniment pentru a avea de unde să le reducă şi că ieftinirile cele mai mari sunt la produse greu vandabile sau depăşite.
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 20 noiembrie)