După anunțul făcut în septembrie pentru semnarea unei scrisori de intenție cu Lotus, echipele Renault au continuat să analizeze, în paralel, posibilitatea revenirii în Formula 1. O atenție deosebită a fost concentrată pe două aspecte: a concura cu succes cu propria echipa și a garanta condițiile economice pentru o revenire la fel de stabilă în 2016.
„Renault a avut două opțiuni: să se întoarcă 100% sau să părăsească domeniul. După un studiu detaliat, am decis ca Renault să participe în Formula 1 începând cu 2016. Detaliile finale furnizate de principalii actori implicați în F1 ne-au dat încrederea necesară pentru a accepta această nouă provocare. Ambiția noastră este de a câștiga – chiar dacă va dura ceva timp „, a declarat Carlos Ghosn Președinte și CEO Renault.
Redevenind o echipa completă, Renault va avea beneficii maxime de la victoriile sale. Recompensa pentru rolul de furnizor de motoare s-a dovedit a fi limitată. Randamentul investiției impusă de noile reglementări ce privesc motoarele și rentabilitatea în termeni de imagine au fost reduse.
Sunt susținute în continuare eforturile pentru finalizarea termenilor de achiziție a Echipei Lotus F1 în cel mai scurt timp posibil. Principalele contracte au fost semnate în data de 3 decembrie 2015. Lotus F1 se distinge într-adevăr ca fiind cel mai bun partener pentru Renault, colaborând de 15 de ani și devenind campioni mondiali împreună în 2005 și 2006.
Renault a avut o implicare neîntreruptă în Formula 1 timp de aproape 40 de ani. În 1977, a revoluționat competiția cu introducerea motorului turbo, o tehnică care a devenit rapid de referință în acest sport. Renault a participat la mai mult de 600 competiții Grand Prix, obținând 168 de victorii, 12 titluri de Constructor și 11 titluri pentru piloți.
Prin decizia de a continua implicarea în Formula 1, Renault confirmă faptul că vede motorsportul ca o parte esențială a identității brandului. Formula 1 este simbolul suprem al pasiunii pentru automobile. Pasiunea definește marca Renault, lucru exprimat prin semnătura de brand, „Passion for life„. Pe lângă faptul că seduce mulți clienți, Formula 1 determină motivația angajaților. Fiind vârful culminant în motorsport, Formula 1 impune excelență tehnologică și operațională. Această competiție este o vitrină a tehnologiei pe care Renault o dezvoltă pentru produsele sale în beneficiul clienților săi.
Formula 1 este un stimulent pentru Renault de a accelera dezvoltarea și de a rămâne în fruntea progresului tehnologic în acest sport. Acest lucru permite ca Renault să construiască punți de legătură între tehnologiile avansate utilizate în campionatul mondial si mașinile sale de serie, în special în domeniile vehiculelor electrice și hibride. În acord cu angajamentul său în F1, Renault va dezvolta gama sa RS prin intensificarea investițiilor cu scopul de a fi activ pe fiecare continent și pe cat mai multe segmente, cu vehicule care răspund piețelor cu nevoi diferite.
Formula 1 este vector de notorietate si imagine de marcă pentru Renault pe toate piețele sale din întreaga lume. Formula 1 este unul dintre sporturile care se bucură de cea mai buna acoperire media la nivel mondial datorită interesului manifestat pe cele cinci continente, în special în zona piețelor emergente. Acesta atrage 450 de milioane de telespectatori în fiecare an, iar potențialul său de creștere este important mulțumită oportunităților bazate pe noile tehnologii, rețelele sociale, jocuri video, etc., elemente ce nu au fost încă exploatate pe deplin.
Sursa: Comunicare Renault