Cinci companii de transport aerian din China au semnat un acord prin care să poată aplica penalizări pasagerilor care nu au un comportament corespunzător. Este ultima încercare a companiilor aeriene de a disciplina călătorii chinezi, al căror comportament antisocial, brutal, nepoliticos şi chiar aberant a generat multiple incidente neplăcute în ţară şi în străinătate. Potrivit informaţiilor, cele cinci companii aeriene au asimilat peste 80% din călătorii care folosesc transportul aerian în China, motiv pentru care au decis că trebuie rezolvată problema comportamentului total nepotrivit al călătorilor, care uneori generează întârzieri sau alte incidente în derularea traficului aerian. În luna septembrie 2015, pe internet a fost postată o înregistrare video în care un grup mare de călători chinezi, ajunşi pe aeroportul din Bangkok, în Thailanda, au devenit furioşi, violenţi şi necooperanţi pentru că avionul spre China avea întârziere. Potrivit acordului semnat, „pasagerii necivilizaţi” vor fi incluşi de acum înainte pe liste negre, deţinute de toate cele cinci companii aeriene, şi vor avea interdicţie de trei ani la unele servicii ale companiilor semnatare ale acordului.
BBC SERVICIUL MONDIAL – 1 februarie