Vagoanele de tren numai pentru femei se află în uz în multe oraşe ale lumii, inclusiv în Cairo, Jakarta şi Kuala Lumpur, dar nimeni nu credea că acestea vor exista în inima Europei. Acum, în urma unei decizii controversate şi îndelung comentate, o companie feroviară privată din Germania, Mitteldeutsche Regiobahn, a introdus vagoane numai pentru femei în garniturile care circulă între Leipzig şi Chemnitz, informează ziarul german „Frankfurter Allegemeine Zeitung”. În vagoanele respective vor avea acces numai femei şi copii, care vor fi monitorizaţi de un echipaj special. „Această decizie nu are nimic de-a face cu agresiunile sexuale”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei feroviare respective, sugerând că măsura a fost adoptată pentru a se acorda nevoii femeilor de a se simţi în siguranţă în tren, scrie „Washington Post”. Criticii de pe mediile sociale au dezbătut îndelung motivele pentru care o companie feroviară europeană adoptă o asemenea măsură neobişnuită, mai ales că respectiva companie operează într-o zonă unde grupurile politice de extremă dreaptă s-au bucurat de susţinere din partea populaţiei, mai ales după influxul de refugiaţi de anul trecut. În plus, presa locală relatează că nu s-au constatat cazuri de agresări sexuale pe trenurile care circulă în regiune. După atacurile de Anul Nou de la Köln, unde sute de femei au fost agresate de migranţi, s-au intensificat apelurile pentru întărirea măsurilor de securitate pentru femei. Cu toate acestea, Mitteldeutsche Regiobahn s-a confruntat cu critici dure pentru decizia sa. „Nu putem devia de la scopul nostru principal, acela de a avea o societate egală pentru toate sexele, iar într-o astfel de societate nu avem nevoie de adăposturi speciale pentru femei”, a declarat Konstanze Morgenroth, reprezentant regional pentru probleme de egalitate între sexe. Rezidenţii locali au afirmat, la rândul lor, că deşi uneori nu se simt în siguranţă pe trenurile din zonă, segregarea bărbaţilor şi femeilor nu este deloc o soluţie ideală, mai scrie „Washington Post”.
www.faz.net, www.wahsingtonpost.com – 30 martie