Vechimea medie a unui autoturism în circulaţie a crescut de la mai puţin de 8 ani, cât era în 2008, la aproape 13 ani, arată un studiu prezentat de consultanţii Pricewaterhouse & Coopers România. Astfel, trei sferturi dintre autoturismele vândute în România sunt second-hand, iar vechimea parcului auto pune probleme de siguranţă a circulaţiei şi de poluare a mediului. Astfel, taxarea autovehiculelor ar trebui să ţină cont nu doar de capacitatea cilindrică, ci şi de emisiile de noxe, consideră unul dintre autorii analizei, Daniel Anghel.
Daniel Anghel: Recomandarea ar fi ca pe lângă capacitatea cilindrică csă existe şi componenta de CO2 şi, de asemenea, norma Euro, pentru că pe lângă dioxid de Carbon mai sunt şi alte noxe sau elemente toxice care sunt cuantificate prin această normă Euro. Dacă ne uităm în alte state membre, la momentul înmatriculării sau la momentul acelei inspecţii tehnice anuale, au fost reglementate, s-a văzut la inspecţia tehnică nivelul de poluare şi s-a mers mai departe în fiecare an cu respecrtivul benchmark din /…/ anual. Evident, posesorii de autoturisme eficiente vor fi încurajaţi prin aplicarea unui impozit redus. Cei care vor avea autoturisme vechi mai poluante vor fi încurajati să considere impactul asupra mediului la momentul achiziţionării unui autoturism.
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 15 aprilie