Reporter: Domnule Yan Xiaoming, sunt încântat să vă cunosc, este prima dată când am oportunitatea de a avea un interviu la acest nivel, apreciez de asemenea sprijinul pe care l-aţi oferit pentru Radio România la Beijing. În acest tip de preocupări, în ziua de astăzi, în întreaga lume, doresc să vă întreb cum au reuşit media chineze să gestioneze fenomenul new media, şi cum pot conduce piaţa audiovizuală în viitor? Este important, în acest domeniu, să respectăm doar regulile jocului, sau cum jucaţi jocul pentru a câştiga, în acest tip de luptă?
Yan Xiaoming: Vă mulţumesc foarte mult pentru interviu, am comunicat numeroase opinii domnului Miculescu, aţi adus în discuţie un fapt cu care se confruntă toate societăţile media tradiţionale aici în China, aşadar, din perspectiva guvernului, strategia CNR (n.r. China National Radio) este de a se integra în toate tipurile de media, iar ceea ce ne dorim este mai multă implicare, fără ignoranţă. Şi din perspectiva noastră, new media au furnizat un nou canal pentru programele radio. În acelaşi timp, nu putem nega faptul că noile generaţii preferă aplicaţiile mobile si online pentru a asculta programele radio. Dacă le-am neglija, ni s-ar reduce piaţa. În acelaşi timp, una dintre cele mai importante funcţii ale new media este faptul că putem reasculta emisiunea şi acest lucru este unul indisponibil radiolului tradiţional. Şi deşi noile tipuri de new media pot fi întâlnite aici la CNR, ceea ce ne dorim este o mai bună integrare a tuturor tipurilor de media.
Reporter: În cea de-a doua întrebare, deoarece ştiu că timpul este limitat, îmi voi limita şi întrebările, consideraţi că pentru îmbunătăţirea performanţei şi şanselor, radiodifuzorii din întreaga lume trebuie să comunice şi în cazul în care consideraţi că da, cât de importantă este conferinţa Media 2020, organziată de Radio România, ABU şi EBU şi deoarece cu /../, însă această conferinţă a fost organizată pentru prima dată la Bucureşti, anul trecut, şi, datorită succesului, s-a decis organizarea într-un an la Bucureşti şi în altul într-un important oraş din Asia. Consideraţi că această conferinţă este o bună platformă pentru dezbateri şi soluţii, pentru succes şi colaborări între ambele continente şi ţări?
Yan Xiaoming: Mulţumesc pentru întrebare, cred că o caracteristică specială a summitului Media 2020 este că, datorită sustenabilităţii sale şi aceasta rămâne una dintre caracteristici, este găzduirea de către capitala dvs., şi de către alte oraşe asiatice, şi pentru orice întrevedere media, oferă o bună oportunitate pentru a ne cunoaşte unii pe alţii şi de a studia şi cerceta caracteristicile ascultătorilor noştri, este vorba despre partajarea înţelepciunii; ca sfat pentru viitor, cred că mai multe societăţi media din China ar trebui să ia parte la summit. Şi cred că în viitor, deoarece suntem oameni de radio, aş dori să aud mai multe sunete produse de radio, de exemplu putem crea o ambianţă, care poate reflecta mai mult cu privire la viitorul radioului. Şi oamenii pot utiliza aceste sunete vocale pentru a-şi exprima sentimentele, cred că este o cale adecvată. Şi această întrevedere organizată de Radio România a jucat un rol activ în organizarea summitului şi cred că în viitor vom avea mai multe întâlniri răsunătoare şi de succes.
Reporter: Vă mulţumesc foarte mult şi sper că anul viitor vom avea un alt interviu cu dvs., la Bucureşti!
Yan Xiaoming: Vă mulţumesc foarte mult pentru oportunitatea de a vă acorda un interviu! Și cele două ţări, atât România, cât şi China, au tradiţii foarte bune, aş dori să îmi exprim mulţumirea şi felicitările către ascultătorii din România, prin intermediul acestui microfon.
Reporter: Vă mulţumesc şi vă doresc să aveţi o călătorie plăcută, anul viitor, la Bucureşti!
RADOR (28 aprilie)