România a pierdut o investiţie de 500 de milioane de euro, din cauza infrastructurii rutiere deficitare. Compania germană Daimler, care produce maşinile Mercedes, a ales Polonia pentru a construi o nouă fabrică de motoare. Producătorul avea nevoie să poată livra în Germania în cel mult 17 ore, ceea ce infrastructura de la noi nu permite, a explicat astăzi la o conferinţă de specialitate ministrul economiei Costin Borc. El estimează că, pentru atragerea unor noi investiţii, nu infrastructura este cea mai importantă, ci forţa de muncă specializată.
Costin Borc: Nu vom putea dezvolta industria auto dacă nu ne ocupăm de calificarea forţei de muncă, de atragerea forţei de muncă, de păstrarea în ţară a celor care vor să plece şi de aducerea înapoi în ţară a celor care vor să vină. Este critic. Ca să putem să creştem, ca să putem să atragem un al treilea producător auto ne trebuie în primul rând învăţământ profesional şi învăţământ tehnic, după aia ne trebuie infrastructură, după aia ne trebuie electricitate, canalizare. Primul lucru care te întreabă orice producător auto: putem să găsim 2.000 de oameni pe care să-i angajăm aici?
Realizator: În industria auto din România sunt peste 600 de companii implicate în producţia de maşini şi componente, care derulează afaceri de 19 miliarde de euro, ceea ce ne plasează în primele 10 ţări din Europa în acest sector.
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 18 mai