Pe 16 iunie, la We Love Digital-Unirii, Inspire Group a organizat a doua ediție Business^Girls, evenimentul care susține diversitatea la locul de muncă. Speakerii din top managementul celor mai cunoscute companii din România au demonstrat prin exemplele prezentate că în România există deschidere în ceea ce privește dezvoltarea profesională din punct de vedere al diversității. Invitații recunoscuți pentru expertiza în zona relațiilor interumane au oferit sfaturi care ajută publicul feminin să se dezvolte continuu, să se valorizeze și să capete încredere în forțele proprii.
Andreea Bovnoczki, South East Europe Finance VP, Schneider Electric , a declarat că deși domeniul managementului energiei este unul provocator pentru femei, la nivel local, 42% femei au funcții de conducere, iar la nivel regional 15 %, ceea ce poziționează România în topul din Europa de Est, la capitolul diversitate. În Schneider Electric, diversitatea este promovată prin programe care să faciliteze echilibrul dintre viață profesională și cea personală oferind flexibilitate pentru a integra într-un mod cât mai bun toate responsabilitătile, cursuri de dezvoltare personală și profesională, mentorship-uri dedicate și programe de dezvoltare și workshop-uri de gen pentru lideri. “Diversitatea este un diferentiator competitiv, atrage și reține talentele. Este esențial ca liderii să se focusese pe promovarea egalității de gen. Echipele diverse au performanțe mai bune, iar activitatea este mult mai interesantă și mai distractivă.” Andreea Bovnoczki, South East Europe Finance VP, Schneider Electric.
Luiza Banyai, HR Development Manager, Enel, a vorbit despre ce înseamnă succesul la feminin într-o industrie care pare greu accesibilă: “La noi în companie nu există diferențe între o femeie și un bărbat. Deși pare o industrie preponderent a bărbaților, 40% din management sunt femei. Un manager organizează și motivează oamenii. Le transmitem încredere, îi încurajăm să crească, să ceară ajutorul când au nevoie și să învețe din greșeli pentru că greasala e un pas spre evoluție. Promovăm diversitatea prin proiecte bogate în conținut, programe de mobiliate interioară și prin accentul pe care îl punem pe atitudinea angajatului.”
Pentru a vorbi despre o dezvoltare sănătoasă a femeii atât în mediul profesional, cât și în cel familial, este nevoie de încredere în sine. Ion Duvac, CEO & Founder Intell PSY & Psychological Profiler Academy, a încurajat publicul feminin să își îndrepte atenția către trei piloni: pilonul profesional – este important ca fiecare să știe ce vrea și să fie ancorat în realitate, pilonul stimei de sine- acceptarea necondiționată a corporalități, calităților și defectelor și pilonul 3 reprezentat de validarea feminității.
Adela Dan, om de publicitate, scriitoare, scenarist, soție și mamă, a dezvăluit skill-urile de care are nevoie o femeie de carieră pentru a face față tuturor provocărilor și a susținut că unul dintre cei mai importanți factori ai succesului este să fii diferit, asemenea principiilor din advertising.
Andrei Vulpescu, recunoscut că fiind un bun cunoscător al comportamentelor femeilor și bărbaților, a jucat exemplul personal în povestea diversității menționând că este nevoie de curaj pentru a obține ceea ce se urmărește și de o foarte bună înțelegere a celuilalt pentru a dezvolta relații sănătoase, atât în mediul office, cât și în viață de zi cu zi.
Identificarea diversității ca fiind unul dintre elementele care aduce valoare activității profesionale de către cât mai multe companii va contribui la creșterea performatei acestora și va poziționa România pe un loc fruntaș în ceea ce privește egalitatea de gen în domeniul business.
Conceptul Business^Girls, marca Inspire Group, are ca principal scop promovarea diversității în companii prin aducerea în prim plan a celor mai cunoscute strategii orientate spre echilibrarea numărului de bărbați și femei în board-ul managerial, dar și a evidențierii skill-urilor care fac posibil acest lucru.
Despre Inspire Group:
Inspire Group deține agențiile care organizează evenimentele: BuzzCamp, Business^Girls și Caravana Culturală. Este inițiatorul studiului Most Loved Employers, publisher-ul proiectelor Great|Co. și World Wide Brands și dezvoltatorul platformei de recrutare buzzjob.ro. Cu o experiență de peste 8 ani pe piața din România, Inspire Group a strâns un portofoliu de clienți de câteva sute de corporații și branduri internaționale, dintre care PepsiCo, GlaxoSmithKline (GSK), Nestle, Xerox, EY, Bitdefender, Lidl etc.