Ziua Naţională a Franţei, 14 iulie, va fi celebrată în acest an prin punerea în valoare a creativității și inovației franceze sub egida Créative France – Să experimentăm creativitatea franceză , la Ambasada Franţei (Str. Biserica Amzei nr. 13-15), joi, 14 iulie, cu începere de la ora 16.00.
„Pe 14 iulie vom sărbători Franța în culorile Créative France. Obiectivul acestei campanii este de a pune în evidență și de a împărtăși cu România potențialul de inovație a Franței, dinamismul său industrial și economic, vitalitatea sa culturală și artistică . Franța este o țară foarte modernă, creativă, pe deplin deschisă către lume și către inovație. Vrem să descoperim și să redescoperim cu ocazia acestui 14 iulie talentele Franței, start-up-urile, inginerii, invențiile sale de top, și tot ceea ce face din această țară, de la Revoluția franceză, port-drapelul valorilor universal e ”, a explicat François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România, cu privire la campania Créative France.
Créative France
Campania Créative France a fost lansată pe 5 octombrie 2015 la Tokyo de către prim-ministrul Manuel Vals și de peste nouă luni se desfășoară în Europa, Asia, Statele Unite ale Americii și Emiratele Arabe Unite, pilotată de operatorul Business France.
Această campanie dorește să pună în evidență forța „geniului francez”, fondat pe creativitatea recunoscută la nivel mondial și inovație, la care se adaugă seriozitatea și rigoarea necesare atragerii investitorilor.
Savoir-faire-ul francez, inovația, potențialul său creativ și atractivitatea sa economică, pus în valoare de companiile franceze mici, mijlocii și mari, de inventatorii, artiștii, cercetătorii francezi, precum și de alte personalități, este nucleul campaniei Créative France .
Campania se declină în mai multe vizualuri, care pun în evidență numeroasele domenii în care Franța excelează la capitolul creativitate și care vor fi afișate pe parcursul recepției.
La Recepția de Ziua Națională a Franței fiecare categorie a campaniei Créative France va fi ilustrată prin reușite ale cooperării franco-române.
Astfel, categoria „Créative Nest”, care este ilustrată în campania generală de Ecole 42, o școală privată de informatică creată de Xavier Niel la Paris, cu excelente rezultate în formarea de informaticieni de elită, va fi reprezentată de Pitech+Plus. Societatea Pitech+Plus, în colaborare cu Ecole 42, a deschis la Cluj Napoca școala profesională dedicată dezvoltatorilor din domeniul informaticii, Academy+Plus.
Categoria „Créative Flight” este ilustrată în campania generală de aeronava E-Fan de la Airbus, un prototip de avion cu propulsie electrică, lansat în 2011, prin care producătorul francez prefigurează noua generație de aeronave. Această categorie va fi pusă în evidență de prezența în România a Airbus Helicopters, care va produce la Braşov aparate H215, elicoptere din familia Super Puma.
De asemenea, în campania generală categoria „Créative Pigments” este ilustrată de Allegorithmic, compania franceză care dezvoltă un program de nouă generație pentru design și texturizare. Pentru a pune în evidență această categorie, Grupul Renault România va prezenta două imprimate imprimante 3D, dintre care una este realizată la Timișoara de către tineri informaticieni români. Totodată, Renault va prezenta și modelul Renault ZOE, mașina echipată cu cea mai avansată tehnologie electrică. Peste 60 de brevete au fost patentate pe parcursul dezvoltării sale.
Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI- NP), pilonul românesc al proiectului ELI, cel mai mare proiect de investiţii în cercetare ştiinţifică din istoria României şi unul dintre cele mai mari din lume în momentul actual, va fi pus la loc de onoare, în contextul în care între România și Franța a luat naștere o cooperare fără precedent în trei domenii: cercetare, cu participarea Centrului național francez de cercetare științifică (CNRS), industria de vârf, cu participarea Thales pentru livrarea sistemului de laseri și cooperarea universitară, prin crearea de programe de studii.
De asemenea, Camera de comerț și industrie franceză în România (CCIFER) a lansat la începutul acestui an o inițiativă dedicată inovației și în special tinerilor și start-up-urilor intitulată French Hub ,un club al antreprenorilor din cadrul CCIFER și o platformă unde managerii găsesc răspunsuri întrebând direct experții și unde pot face schimb de experiențe cu ceilalți antreprenori.
La 20 de ani de la înființare, CCIFER susține dinamismul și evoluția domeniului antreprenorial, reprezentând un punct de conexiune între antreprenorii care caută să se dezvolte și să-și valorifice experiența acumulată în România, și savoir-faire-ul francez. În prezent, 80% din membrii CCIFER sunt IMM-uri și microîntreprinderi.”
Un dosar de presă al evenimentului cu mai multe informații este disponibil accesând link-ul următor : https://we.tl/GkXc3CnG3k .
În atenția redacțiilor
Reprezentanţii presei interesaţi să participe la eveniment sunt rugaţi să îşi confirme prezenţa la adresa de mail medias.bucarest-amba@diplomatie.gouv.fr până miercuri 13 iulie la ora 13.00 .
În e-mail-ul de acreditare, este obligatorie includerea numelui și codului numeric personal al fiecărui jurnalist, operator sau asistent tehnic care are nevoie de acces în Ambasadă. Numerele de înmatriculare ale mașinilor echipelor de televiziune trebuie, de asemenea, menționate în e-mail-ul de acreditare.
În ziua evenimentului, echipele de televiziune sunt rugate să se prezinte începând cu ora 14.30. De la ora 15.50, nu se va mai permite accesul presei.
Toți reprezentanții media sunt obligați să aibă asupra lor legitimația de presă, care va fi purtată la vedere pe tot parcursul evenimentului. Toate gențile personale și cele cu materiale tehnice vor fi supuse unui control.
Din motive de securitate, jurnaliștii care participă la eveniment sunt rugați să își limiteze numărul de intrări și ieșiri în și din Ambasadă.
Vă rugăm să aveți în vedere faptul că în acest an măsurile de securitate vor fi sporite. Străzile Biserica Amzei și Cristian Tell vor fi închise iar accesul pentru presă se va face separat, pe strada Biserica Amzei, intrarea de lângă cafeneaua Tonka.
Atragem atenția asupra faptului că Ambasada nu pune la dispoziția echipelor de presă echipamente tehnice. De asemenea, nu există linie separată pentru traduceri.
Jurnaliștilor neacreditați nu li se va permite accesul. Vă rugăm insistent să respectați această procedură!
Vă mulţumim pentru colaborare !
Desfășurătorul evenimentului *
Recepția VIP
16. 00 – 16. 45 : Sosirea invitaților
Invitații sunt conduși să viziteze exponatele inovatoare din grădina Reședinței: mașina electrică Renault ZOE , două imprimante 3D , puse la dispoziție, de asemenea, de Grupul Renault Romania , anvelopele revoluționare MICHELIN CrossClimate , singurele anvelope de vara cu certificat de utilizare pe timp de iarna, precum și o machetă a uzinei Airbus Elicopter de la Brașov.
Fond muzical: Fanfara Regimentului 30 de gardă Mihai Viteazul.
16.45: Debutul ceremoniei oficiale
1. Maestrul de ceremonii – doamna Catherine Suard, prim-consilier – anunță sosirea Excelenței sale domnul François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România, și a înalților oficiali români.
2. Fanfara intonează imnurile francez, român și european.
3. Maestrul de ceremonii anunță discursul domnului Ambasador.
4. Discursul domnului Ambasador.
5. Maestrul de ceremonii anunță următorul discurs (înalt oficial român).
6. Discurs al înaltului oficial român.
7. Surpriză muzicală.
8. Deschiderea cocktail-ului special cu elemente creative ( o descriere a elementelor creative folosite de Chef Andrei Tămaș pentru bufetul de 14 iulie este disponibilă prin accesarea unui QR cod imprimat pe meniuri) .
17.30: Debutul cocktail-ului
Balul de 14 iulie
20.00 – 20.30: Sosirea invitaților
20.30: Debutul ceremoniei oficiale
1. Maestrul de ceremonii – domnul Alexis-Gilles Grand –Consul – anunță sosirea domnului Ambasador.
Pe scenă : domnul Ambasador, domnul Consul, consilieri consulari.
2. Intonarea imnurilor francez, român,european.
3. Maestrul de ceremonii anunță discursul domnului Ambasador.
4. Discursul domnului Ambasador.
5. Maestrul de ceremonii anunță programul serii și deschiderea cocktail-ului.
6. Concert jazz surpriză .