Sistemul cardului de sănătate nu funcţionează nici astăzi, pentru a treia zi consecutiv. Problemele tehnice au fost semnate încă de luni dimineaţă, dar până la această oră nu s-a reuşit remedierea defecţiunilor. Această situaţie are efecte negative atât asupra pacienţilor, cât şi asupra medicilor, a explicat, astăzi, la „Apelul matinal” de la Radio România Actualităţi, preşedinta Societăţii Naţionale a Medicilor de Familie, Rodica Tănăsescu.
Rodica Tănăsescu: În contractul cu Casa scrie că serviciile medicale oferite pacienţilor în afara prevederilor contractuale, adică cu cardul, cu folosirea sistemelor informatice urcate în sistem şi aşa mai departe, nu numai că nu se validează, ci se impută cu tot ce înseamnă cheltuieli. Adică, reţeta, analizele, internarea, toate se impută medicului. Pe de altă parte, pacientul care se duce cu reţeta nevalidată, neurcată în sistem, la farmacie, de obicei nu o va primi, pentru că şi farmacistului, pe bună dreptate, îi e frică să o elibereze.
Realizator: Până când problemele din sistemul cardului de sănătate vor fi rezolvate, toate serviciile medicale – prescrierea reţetelor şi eliberarea medicamentelor – se fac în modul clasic, în afara sistemului informatic. Potrivit procedurilor legale, ele vor fi încărcate în cel mult trei zile lucrătoare calculate de la ora 00:00 a zilei următoare datei prestării serviciului.