Reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate spun că sistemul cardului de sănătate nu este complet nefuncţional, ci a putut face faţă la aproximativ jumătate din solicitări. În plus, serviciile medicale acordate offline, se pot raporta şi valida în sistem în trei zile lucrătoare. O posibilă explicaţie pentru problemele din prezent ţine lipsa unui cadru legal de întreţinere a sistemului, după cum a declarat, la Radio România Actualităţi, Augustus Costache, purtătorul de cuvânt al CNAS:
Augustus Costache: Noi nu avem încă un contract de mentenanţă pentru sistemul cardului. Precendentul contract a expirat în urmă cu aproape un an. La prima licitaţie organizată pentru un nou contract nu s-a prezentat nimeni. La a doua licitaţie au fost competitori, s-au selectat câştigători, dar din păcate a pornit o sarabandă de contestaţii care abia recent s-au clarificat definitiv la Curtea de Apel. Suntem acum în etapa de negociere a unui viitor contract de mentenanţă a sistemului cardului de asigurări de sănătate.
Realizator: Până la încheierea noului contract, mentenanţa sistemului cardului de sănătate este asigurată de specialişti din cadrul Casei Naţionale de Sănătate.