PepsiCo va reduce zahărul şi acizii graşi din băuturile şi snacks-urile sale

Pe 17 octombrie, Compania PepsiCo a anunţat că va reduce considerabil cantitatea de zahăr, grăsimi şi sare din băuturile şi snacks-urile sale pentru a propune alimente mai sănătoase. Producătorul de sucuri eponime, dar şi al sucurilor de fructe Tropicana şi al băuturilor vitaminizate Gatorade va reduce cantitatea de zahăr în două treimi din băuturile sale la cutie (0,35 litri) pentru ca acestea să conţină maximum 100 de calorii. De asemenea, Pepsi se angajează să mărească numărul băuturilor fără calorii, asigură grupul ale cărui produse sunt asociate cu creşterea obezităţii şi a cazurilor de diabet. În plus, el se angajează să reducă proporţia de acizi graşi în cel puţin trei sferturi din snacks-urile sale până în 2025. La 100 de grame de aport caloric va exista un maximum de 1,1 grame de acizi graşi saturaţi, promite PepsiCo, care fabrică chips-urile Frito-Lays şi snacks-urile Doritos. Scopul acestor măsuri este acela de „a răspunde nevoilor în schimbare ale consumatorilor şi ale societăţii”, explică gigantul băuturilor non-alcoolizate. Totuşi, el nu a indicat cât îl vor costa aceste noi angajamente, anunţate acum când Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) pledează pentru o reducere a consumului de sucuri prin intermediul aplicării unei taxe pe băuturile dulci pentru a combate obezitatea. Ori PepsiCo, ca şi Coca-Cola, a cheltuit milioane de dolari din 2011 pentru a contracara legislaţiile anti-sucuri, potrivit unui studiu realizat de doi universitari americani publicat săptămâna trecută. De asemenea, grupul s-a angajat să-şi reducă cu 20% emisiile de CO2 la întregul lanţ de furnizori până în 2030 şi să finanţeze cercetarea ştiinţifică. PepsiCo nu este singurul grup agro-alimentar care promite produse sănătoase. Coca-Cola şi Mondelez au anunţat deja că vor propune produse cu un conţinut mai redus de zahăr şi cu mai puţine grăsimi, până în 2020.

www.lalibre.be – 18 octombrie