Pe 20 octombrie, cotidianul britanic „The Independent”, ale cărui vânzări aflate în cădere liberă, l-au determinat în martie să-şi suprime apariţia în format tipărit pentru a trece la versiunea online, a anunţat că a redevenit rentabil pentru prima dată în 20 de ani. „Ca urmare a trecerii la varianta online, în martie 2016, ‘The Independent’ a devenit rentabil pentru prima dată în mai bine de 20 de ani”, a indicat grupul media. Cotidianul de centru-stânga a precizat că şi-a mărit veniturile online cu 75% într-un an, mai ales prin creşterea cu 45% a veniturilor publicitare pe o perioadă de un an, perioadă care s-a încheiat în septembrie 2016. „The Independent” angajează acum „peste 100 de ziarişti în întreaga lume” şi avea – în august – „74,3 milioane de utilizatori la scară mondială”, o creştere de 18% în raport cu luna martie a acestui an. „Această revenire istorică la rentabilitate demonstrează posibilităţile pe care le oferă trecerea noastră la versiunea online”, şi-a exprimat satisfacţia Justin Byam Shaw, preşedintele grupului „The Independent”. Creat în octombrie 1986, înainte de a trece la versiunea online „The Independent” era cotidianul naţional cu cel mai mic tiraj din Marea Britanie, cu circa 40.000 de exemplare vândute în ultima perioadă, cu mult în urma unor tabloide precum „The Sun” sau „Daily Mail” sau a unor ziare generaliste precum „The Times”, „The Guardian” sau „The Daily Telegraph”. La apogeul său, în 1989, cotidianul apărea zilnic în 420.000 de exemplare.
www.lalibre.be – 21 octombrie