Experții susțin că cetăţenii ruși au intrat în Top 10 al celor mai mari iubitori de pisici din lume. Potrivit acestui clasament, cetăţenii ruşi preferă de cele mai multe ori o pisică, în devafoarea unui câine, pe post de animal de companie, susțin experții. Forumul Expo, care s-a deschis la Sankt Petersburg, este dedicat acestui subiect. Cu această ocazie s-a deschis şi o expoziție internațională intitulată „Zoosfera. Afaceri”. „Rusia a intrat și în Top 10 al țărilor cu cel mai mare număr de proprietari de pisici, numărul felinelor deţinute de ruşi îl depășeşte considerabil pe cel al câinilor”, a precizat experta din cadrul organizației de studii şi analiză Euromonitor International, Lidia Șuktomova, care a susţinut o prelegere la acest forum. Potrivit expertei, 33% dintre cetățenii ruși deţin câte o pisică, ca animal de companie. „Rusia s-a situat pe locul șase în lume, pisicile fiind mult mai preferate în țări ca România, Noua Zeelandă, Canada şi Ungaria”, a menționat experta. 26% dintre familiile din Rusia țin în casă câte un câine, Rusia fiind surclasată de țări ca Chile, Brazilia și România. Cercetătorii au ajuns la concluzia că popularitatea câinilor de rasă de talie mare este în scădere şi depinde de creșterea populației orașelor, iar rușii, în special, femeile preferă să își ia ca animal de companie un câine de talie mică. Potrivit evaluărilor experților, piața rusească de produse de îngrijire pentru animalele de companie a crescut cu 8%, în anul 2016, înregistrând o creştere de 2 miliarde de dolari, fiind vorba de 2% din ponderea pieței mondiale din acest sector, aflat într-o creștere continuă anuală de 5%. Peste 70% dintre produsele de îngrijire pentru animalele de companie se vând în ţările din America de Nord și din Europa Occidentală. Cel mi cumpărat produs din toate țările este mâncarea pentru pisici și câini, precum și produsele destinate pentru îngrijirea câinilor. În Rusia, lider de piață la capitolul produse de îngrijire pentru animalele de companie este mâncarea pentru pisici (59%), pe locul doi este mâncarea pentru câini (28%), iar pe locul trei sunt suplimentele, adaosurile alimentare bio şi accesoriile pentru animalele de companie (10%). În medie, proprietarul unui animal de companie cheltuieşte pentru animalul său de companie câte 28 de dolari pe an, susțin analiștii. Este un indicator destul de mic, comparativ cu alte piețe: cum ar fi cea din Coreea de Sud, unde pentru un singur animal de companie se cheltuiește anual câte 270 de dolari, iar în Emiratele Arabe – 250 de dolari, SUA – 190 de dolari./vdraguta
(Agenţia de presă TASS – 30 noiembrie)