Ruşii bogaţi revin pe piaţa produselor de lux din Europa. Cumpărătorii ruși de produse personale de lux au revenit în Europa, relatează Fashion United. Potrivit informațiilor oferite de Fashion United, producătorii europeni de produse de lux au remarcat o creștere a numărului clienților care provin din Rusia, fapt care a contribuit la reducerea cheltuielilor din categoria ‘tax free’, iar rata de schimb valutar devenind mult mai avantajoasă. Este prima creștere înregistrată în ultimii peste trei ani, fapt confirmat de Global Blue, într-un articol publicat în luna octombrie 2016. Comparativ cu perioada similară a anului trecut, cel mai des rușii au folosit sistemul de ‘tax free’ în Italia (+12%), Finlanda (+7%) și Spania (+25%). În luna ianuarie 2015, cheltuielile turiștilor ruși, înregistrate în străinătate, se redusese cu 51%, comparativ cu luna ianuarie 2014. Potrivit calculelor Fashion United, cheltuielile pentru produsele tradiționale de lux (modă, accesorii, bijuterii, ceasuri și produse de înfrumusețare) ar putea să crească uşor spre sfârşitul acestui an. În schimb, cheltuielile pentru întregul sector de lux, care include și automobile de lux, yaht-uri, avioane, precum și călătorii de lux, obiecte de artă, design și mâncăruri fine, ar urma să crească cu 4%. După o perioadă, în care consumatorii ruşi au alimentat creșterea sectorului de lux, turismul și consumul a încetinit în Europa în acest an, din cauza amenințărilor teroriste. În plus, SUA și Japonia au avut și ele de suferit pentru că aprecierea monedelor lor a redus șansele unor achiziții atractive./vdraguta
(www.gazeta.ru – 1 decembrie)