Studierea limbii chineze dezvoltă abilităţi muzicale

 Potrivit cercetătorilor din SUA, studierea limbii chineze dezvoltă abilităţi muzicale. Copiii care vorbesc mandarina, un dialect al limbii chineze din partea de Nord a Chinei, inclusiv în zona capitalei Beijing, deosebesc mult mai uşor notele subţiri, faţă de copiii care vorbesc engleza, anunţă cercetătorii de la Universitatea din California, SUA. Ca urmare, oamenii de ştiinţă americani au ajuns la concluzia că mandarina, dialectul limbii chineze vorbit în partea de Nord a Chinei, are efecte directe asupra creierului uman. Ei au confirmat această teorie, în urma unui experiment, la care au participat 180 de copii, un grup care vorbea engleza şi un alt grup care vorbea mandarina. Ei i-au testat copiii la capitolul percepţia notelor muzicale grave şi subţiri. Copiii care vorbeau engleza deosebeau mult mai greu notele subţiri, comparativ cu cei care vorbeau dialectul chinez. Limba chineză este o limbă tonală, în care cuvintele diferă în funcţie de tonalitatea vocii. Micuţii care studiază această limbă au o mai mare abilitate de a schimba tonalitatea vocii şi se pare că anume din acest motiv ei deosebesc mult mai uşor diverse tonalităţi muzicale, relatează „MED daily”./vdraguta/ddaniela

(www.rosbalt.ru  – 21 ianuarie)