Studiu cantitativ: Dating-ul prin ochii tinerilor din România
Dorinţa întemeierii unei familii şi împărtăşirea aceloraşi valori – cele mai importante criterii ale tinerilor în alegerea partenerului de viaţă
În perioada 23-31 ianuarie 2017, Cult Market Research a realizat un studiu cantitativ despre dating-ul de astăzi şi despre aşteptările lor de la parteneri. Rezultatele sunt reprezentative la nivel naţional pentru tinerii cu vârste între 14 şi 35 de ani.
Rolul social media şi al aplicaţiilor de dating în relațiile sentimentale
Ne imaginăm o situație în care zece tineri din România ar discuta despre datingul de astăzi. Dintre aceştia, doi sunt de părere că social media (ex. Facebook, Twitter etc.) ajută tinerii să îşi găsească adevărata dragoste şi trei cred că aplicaţiile de dating (ex. Tinder) şi social media facilitează găsirea unui partener sexual. Restul tinerilor sunt de părere că social media şi aplicaţiile de dating nu ajută la întâlnirea unui partener sexual sau sentimental.
Tinerii bărbaţi sunt mai optimişti decât femeile cu privire la rolul social media şi aplicaţiilor de dating în găsirea unei partenere. Tinerii care nu au un partener şi cei care sunt într-o relaţie, dar nu sunt căsătoriţi, cred că aplicaţiile de dating şi social media facilitează găsirea unui partener sexual într-o mai mare măsură decât ceilalţi.
Cum arată partenerul ideal în ochii tinerilor?
Tinerii participanţi la studiu au lucrat la un portret robot al partenerului ideal. Cele mai importante cinci semnalmente sunt: doritor să îşi întemeieze o familie, să împărtăşească aceleaşi valori, să fie compatibil sexual şi emoţional şi să aibă simţul umorului.
Tinerii bărbaţi îşi doresc, mai mult decât femeile, ca partenerele lor să aibă un aspect fizic plăcut şi să aibă o chimie sexuală cu acestea. De asemenea, pentru bărbaţi este mai important nivelul studiilor partenerei decât pentru femei.
Tinerele femei cred, mai mult decât bărbaţii, că un partener ideal ar trebui să fie orientat spre carieră, să aibă casă, maşină şi să dispună de resurse financiare.
A fi într-o relaţie implică o responsabilitate foarte mare pentru 8 din 10 dintre tinerii respondenţi. Totuşi, când discutăm despre legarea destinelor prin căsătorie, doar 6 din 10 tineri sunt de acord că aceasta implică o responsabilitate prea mare.
Nu există diferenţe semnificative între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte gradul de responsabilitate identificat în relaţii şi căsătorie. Persoanele singure sau într-o relaţie serioasă cred mai mult decât ceilalţi tineri că a te căsători implică o responsabilitate prea mare pentru tineri.
Despre studiu și despre Cult Market Research
Studiul este unul cantitativ, reprezentativ pentru tinerii cu vârste între 14 şi 35 de ani. Datele au fost colectate prin chestionar aplicat telefonic. Numărul de chestionare completate este de 1282. Marja de eroarea studiului este ±2,7%.