După ce a adresat mai multe provocări muzicale publicului din România și străinătate, sub genericul „Vă place…?”,violoncelistul Răzvan Suma, solist concertist al Radio România, se află în plin turneu în Marea Britanie, însoțit de pianista româno-nigeriană Rebeca Omordia.
Cele şapte concerte programate sunt reunite de această dată sub numele „Vă place muzica britanică?”, iar turneul este organizat de Institutul Cultural Român din Londra, în parteneriat cu John Ireland Trust şi Fourchiefs Productions, în perioada 8-20 martie.
După ce au evoluat cu succes, primind aplauze îndelungi la Hertford College-Oxford University, Romanian Cultural Institute-London și Birmingham and Midland Institute, cei doi muzicieni se pregătesc să susțină un recital la Cheltenham (14 martie) și mai ales să se reîntâlnească cu exigentul public londonez in săli precum Blackheath Halls (13 martie) și St James’s Piccadilly (17 martie), turneul urmând să se încheie la binecunoscuta St Martin-in-the-Fields (20 martie), un adevărat templu al muzicii de cameră.
Cei doi muzicieni interpretează un repertoriu aproape exclusiv englezesc, cuprinzând cunoscute piese de Elgar, Ian Venables, John Ireland şi Frank Bridge, completate cu o lucrare scrisă special pentru acest turneu de compozitorul şi criticul muzical Robert Matthew-Walker, la cererea Rebecăi Omordia, și intitulată ‘Fast Music’. Muzica românească e reprezentată de Sonata enesciană pentru violoncel şi pian în fa minor (opus postum).
Răzvan Suma a absolvit Academia de Muzică din București, după care și-a continuat studiile la Longy School of Music din Cambridge, Massachusets, în cadrul programului „Artist Diploma”. A urmat cursuri de perfecționare cu mari violonceliști ca Arto Noras, Frans Helmerson, Herre Jan Stegenga, Miklos Pereny, Marin Cazacu și Radu Aldulescu. A concertat cu peste 30 de orchestre din mai multe țări europene și alături de muzicieni de elită precum Maxim Vengerov, Alexander Sitkovetski, Borromeo Quartet, Misha Katz, Jin Wang, Cristian Mandeal sau Marin Cazacu. Din anul 2010, este solist al Orchestrelor și Corurilor Radio România, iar începând din 2011, a susținut o serie de turnee naționale solo în cadrul proiectului “Vă place…?” (“Do you like…?:/ “Aimez-vous…?”). Prima ediție, intitulată “Aimez-vous Bach?”, i-a fost dedicată compozitorului german și celebrelor sale “Șase suite pentru violoncel solo” (pe care muzicianul le-a înregistrat ulterior pentru casa de producție Sonoro Records). Este membru al Cellissimo Quartet, împreună cu Marin Cazacu, Alexandra Guţu și Octavian Lup, și formează de asemenea un duo cu pianistul spaniol Josu Okiñena, împreună cu care a înregistrat, în 2007, cele două sonate ale lui Brahms pentru pian și violoncel. Răzvan Suma cântă pe un instrument Charles Adolph Maucotell, creat la Paris în anul 1849, care i-a aparținut marelui violoncelist francez Pierre Fournier.
Pianista româno-nigeriană Rebeca Omordia a absolvit cursurile Universității Naționale de Muzică din București în anul 2006, după care a studiat la Conservatorul din Birmingham și la Trinity College din Londra. În 2009, proaspătă câștigătoare a premiului Delius Prize, a început o colaborare de durată cu Julian Lloyd Webber, împreună cu care a apărut pe scenele de la Wigmore Hall, Kings Place, St James’s Palace, Highgrove (pentru Prince’s Trust, fundația Prințului de Wales), Guildhall Portsmouth, Barnes Festival, William Alwyn Festival și în mai multe transmisii ale BBC Radio 3. Descrisă de publicația “Birmingham Post” ca “o pianistă dispusă să-și asume riscuri”, Rebeca a cântat ca solistă în săli de concerte prestigioase din Europa și Statele Unite ale Americii, printre care Wigmore Hall din Londra, White Hall din Helsinki, Ateneul Român din București, British Music Society, John Ireland Trust și Ralph Vaughan Williams Society. A putut fi ascultată în repetate rânduri pe BBC Radio 3, dar și la Radio România și pe postul național de televiziune TVR. Ultimul său CD, conţinând muzica pentru pian a lui Vaughan Williams şi înregistrat la două piane alături de Mark Bebbington, se află în acest moment pe locul al III-lea în topurile de muzică clasică britanice.