Vânt tare, slab, furtună, soare și ploaie torențială. De toate astea au avut parte cele 36 de echipaje care au concurat în acest week-end la SetSail – Black Sea Regatta, prima competiție de yachting de bărci mari din sezonul 2017. La capătul a două zile pline de adrenalină, în care vremea s-a arătat extrem de capricioasă pentru concurenți, podiumul și-a primit în aplauze câștigătorii.
La clasa ORC A, echipajul deja cunoscut ca premiant din anii trecuți – Simina – a reușit din nou clasarea pe prima poziție, locul al II-lea revenindu-i unui new entry – echipajul Irony care a făcut o surpriză frumoasă. Bronzul la ORC A a fost luat de un alt veteran al curselor de bărci mari – Incognito.
La clasa ORC B, Hope a reușit să câștige locul I, urmat de un echipaj din Bulgaria – LZ Yachting pe poziția a doua și ”sora” mai mica a echipajului Simina – Simina 2 – pe a treia poziție.
Clasa ORC C a adus și ea unele surprize în clasament. Locul I a fost ocupat de Pelikan Racing, o barcă cu trei membri în echipaj, dintre care doi tată și fiu. Locul al II-lea a revenit, din nou, bulgarilor prin echipajul Elina, iar locul al III-lea a fost adjudecat de Hope 02.
SetSail – Black Sea Regatta a deschis sezonul competițional de bărci mari 2017, fiind un concurs așteptat cu mare nerăbdare de echipajele care au așteptat o iarnă întreagă pentru a reveni din nou pe apă, în concursuri. Regatta a fost organizată de SetSail, Black Sea Skippers Club și Yacht Club Sportiv Electrica Balkan, sub autoritatea Federației Române de Yachting.
SetSail – Black Sea Regatta a venit cu o premieră în împărțirea pe clase a ambarcațiunilor și în sistemul de calcul al scorului, sisteme necesare întrucât bărcile înscrise în concurs sunt diferite ca lungime, greutate sau performanță. De aceea, în cazul acestor competiții, poziția finală în clasament se stabilește folosind diverse sisteme de calcul standardizate la nivel internaționale care ajustează timpul realizat de fiecare competitor. Dacă în ultimii ani, bărcile înscrise în concursuri au fost împărțite în două clase pe criterii care țineau cont strict de viteza acestora, la această regatta au fost trei clase de concurs împărțite pe baza lungimii ambarcațiunilor. De asemenea, față de anii trecuți, când în calculul de compensare a timpului realizat de fiecare ambarcațiune se ținea cont doar de intensitatea vântului și performanța acesteia, în acest concurs s-a va ținut cont și de geometria traseului care a fost alergat, precum și de direcția vântului.
Departamentul de Comunicare și Relații Publice al FRY – 23 mai 2017