Industria auto este unul dintre cele mai bune sectoare ale economiei româneşti. În prezent 13 la sută din Produsul Intern Brut al României este asigurat de acest domeniu, în care cifra de afaceri depăşeşte 22 de miliarde de euro. Specialiştii atrag, însă, atenţia asupra importurilor de maşini vechi, care reprezintă atât o problemă economică, dar şi una ecologică.
Cifrele reprezintă semnul revenirii la normal a industriei auto româneşti, implicând aici şi companiile care realizează componente în domeniu. În jurul celor două platforme industriale din ţară, dar şi în marile oraşe ca Sibiu, Timişoara, Bucureşti, Braşov şi Cluj s-au dezvoltat şi companiile din industria conexă, care furnizează echipamente şi altor constructori din întreaga lume. Dacia lucrează la capacitate maximă de ani buni, iar Ford a angajat 1000 de muncitori şi de specialişti pentru producţia celui de-al doilea model la Craiova – SUV-ul compact EcoSport, cel care ar putea duce la o creştere a comenzilor pentru fabrica din Bănie.
Gabriel Sicoe, preşedintele ACAROM – Adunarea Generală a Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: Exportul se ridică la 13 miliarde de euro, ceea ce înseamnă un sfert din exportul naţional. Piaţa de vehicule noi din România, piaţa locală, a reînceput creşterea. Avem trei ani de creştere cu o medie de 19%; rămâne în continuare, totuşi, aproape de trei ori mai mică decât cea dinainte de criză.
Marea problemă în acest moment pentru piaţa autohtonă este importul de automobile uzate, pentru că statul român nu are niciun beneficiu, nici financiar şi nici din punct de vedere ecologic. Pentru o maşină nouă produsă în România statul încasează la buget 3.500 de euro./lbadiu
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 31 mai