Deficienţe grave în sistemul de educaţie din România

Peste 2 milioane de elevi şi preşcolari încep astăzi cursurile noului an de învăţământ. Autorităţileau pregătit mai multe schimbări, inclusiv în ceea ce priveşte examenul de bacalaureat, care va începe mult mai devreme. De asemenea, profesorii vor putea corecta de acasă, online, lucrările candidaţilor la evaluarea naţională şi bacalaureat. Dincolo de noutăţ, rămân o serie de probleme nerezolvate. Multe şcoli nu au avizele necesare şi dotările corespunzătoare, iar elevii de clasa a V-a reiau cursurile fără să aibă toate manualele pe bănci.
Legea învăţământului stabileşte că numărul optim de copii într-o clasă este de 15 copii la grădiniţă, 20 la clasele I-IV şi 25 pentru gimnaziu sau liceu. Este numărul care se regăseşte în toate sistemele de învăţământ europene. Orice depăşire a numărului optim de copii într-o clasă duce la eşecul actului de predare şi de învăţare. În România, realitatea diferăc de teoria legislativă şi de realitatea europeană. Salarizarea slabă a cadrelor didactice a condus la situaţia în care învăţământul a fost populat de oameni fără vocaţie sau slab pregătiţi. 36 de copi într-o clasă, profesori slab pregătiţi, o programă încărcată şi manuale controversate, acestea toate fac o reţetă sigură pentru eşecul educaţional al României, rezultat consemnat n ultimul test internaţional făcut de PISA, locul 48 din 72 de ţări  cei mai mulţi copii care detestă să meargă la şcoală./opopescu

RADIO ROMÂNIA ACUALITĂŢI (11 septembrie)