Guvernul francez intenţionează să introducă o nouă serie de măsuri şi taxe pentru a reduce treptat numărul vehiculelor care poluează şi pentru a impulsiona termoizolarea caselor, a declarat ministrul mediului. Ministrul mediului şi al energiei, Nicolas Hulot, a declarat pentru cotidianul francez Libération că bugetul pe anul 2018, care va fi prezentat săptămâna viitoare, include o serie de măsuri pentru a limita modificările climatice, pentru a reduce poluarea şi pentru a ajuta familiile cu venituri reduse. Hulot a afirmat că va propune ca stimulentul de 500-1000 de euro pentru a trece la o maşină care poluează mai puţin, disponibil până în prezent doar familiilor cu venituri reduse, să fie valabil din 2018 pentru toţi cetăţenii care deţin vehicule cu motor pe benzină înregistrate înainte de 1997 şi maşini cu motor diesel înregistrate înainte de 2001. Suma nu va fi oferită doar pentru cumpărarea de maşini noi, ci şi pentru maşini second-hand mai noi, cu emisie mică de dioxid de carbon. Hulot a afirmat de asemenea că pentru familiile cu venituri mici stimulentul va fi dublat. El a adăugat că pentru o familie cu câştiguri mici care cumpără o maşină second-hand mică suma de 2000 de euro poate însemna mai mult de jumătate din preţ. Aproximativ trei milioane de maşini vechi sunt eligibile pentru stimulentul de schimb, iar ministrul speră ca aproximativ 100.000 dintre acestea să fie înlocuite în 2018. Toţi proprietarii de maşini care vor trece la vehicule electrice vor primi un stimulent de 2500 de euro în plus faţă de cel de 6000 oferit până în prezent, dacă măsura este aprobată. Hulot a afirmat de asemenea că va propune ca, din 2019, creditele pentru izolarea caselor să fie plătite imediat după ce lucrările sunt terminate, deoarece familiile cu venituri mici nu au mijloacele să susţină aceste lucrări şi apoi să aştepte să primească banii peste câteva luni. Hulot a mai declarat că guvernul va creşte taxa pe carbon a Franţei la 44,60 euro pe tonă în 2018, de la 30,5 euro pe tonă, cât este în prezent, şi că va continua să o crească până la 100 de euro pe tonă în 2030, aşa cum este prevăzut în legea din 2015./aionita/fcostea/atataru
REUTERS – 18 septembrie