Se poate spune că membrii grupării teroriste Stat Islamic sunt foarte bine pregătiţi în informatică şi tocmai de aceea nu ratează niciun fel de site sau de portal pe care să se promoveze. După Facebook, Twitter şi Telegram, ISIS a început să folosească, pentru a promova mesajele lor de propagandă şi Instagram, care este o aplicaţie gratuită de distribuire a fotografiilor şi clipurilor video pentru 24 de ore. Astfel un grup de monitorizare a mesajelor transmise, pe toate reţelele de internet, de către Statul Islamic, au descoperit peste 50 de mii de membri ai grupării teroriste înscrişi, însă doar 10 mii dintre aceştia ar fi într-o legătură permanentă cu Statul Islamic. Între ei a fost descoperit şi un utilizator din centrul Asiei care ar fi traversat Italia în prima parte a lunii august. Se pare că membrii ISIS sunt atraşi de Instagram şi pentru faptul că după 24 de ore mesajele şi imaginile, sau clipurile video puse de ei sunt eliminate. Facebook, care deţine o platformă de distribuire a fotografiilor, a specificat că nu ar exista spaţiu pentru mesajele teoriştilor în aplicaţia sa. Nu întâmplător, chiar în cadrul adunării Naţiunilor Unite, primul-ministru italian, Paolo Gentiloni, premierul britanic Theresa May şi preşedintele francez Emmanuel Macron au semnat un protocol de strategie cu Twitter, Google, Facebook şi Youtube pentru a combate prezenţa terorismului pe aceste reţele de internet./fmihoc/gpodea
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (22 septembrie)