Mai bine de trei sferturi dintre maşinile second hand înmatriculate în România de la începutul acestui an au o vechime de peste 10 ani, potrivit datelor statistice. Judeţul Sălaj nu face excepţie de la acestă situaţie îngrijorătoare, în condiţiile în care maşinile ajung în ţară cu mari probleme tehnice, care pun în pericol siguranţa rutieră. Mecanicii autorizaţi spun că cele mai multe maşini au kilometrajul modificat pentru a putea fi vândute mai uşor, iar cumpărătorii trebuie apoi să investească sume mari de bani pentru a le putea repara şi întreţine.
Adrian Indrieş, inginer: „Dacă cu o asemenea maşină se duce acel client în service-ul de marcă, ar putea să afle dacă a fost intervenit sau nu asupra acelor kilometri. Dacă se va reglementa chestiunea asta, va fi un lucru bun pentru siguranţa circulaţiei, în primul rând pentru a şti efectiv omul ceea ce cumpără clientul, el să ştie că dă banii pe o maşină care are, ştiu eu, 50 de mii de kilometri, când de fapt ea are 300, 400, 500 de mii de kilometrii”.
Situaţia maşinilor second hand din România este şi subiectul reportajului zilei în emisiunea „Obiectiv România”, imediat după „Radiojurnalul” de la ora 16:00./mnecula/menescu
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (31 octombrie)