Buget pentru Crăciun şi Revelion, în creştere faţă de anul trecut, potrivit unei cercetări realizate de Mednet Marketing Research Center

Bugetul mediu total alocat anul acesta pentru Crăciun şi Revelion este estimat la 1.717 lei, în creştere faţă de anul trecut, potrivit unei cercetări realizate de Mednet Marketing Research Center. O parte semnificativă a bugetului este destinată cumpărării produselor alimentare şi nealimentare.

Reporter: Nicoleta Stoian – Locuitorii din oraşe vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare 685 de lei, iar pentru cele nealimentare, haine, încălţăminte şi cosmetice, 457 de lei. Nici cadourile nu sunt neglijate, respondenţii estimând că vor cumpăra daruri de 600 de lei. Cei care au ales să petreacă acestă perioadă călătorind, vor plăti 819 lei, iar pentru ieşirile la restaurant, suma medie alocată va fi de 300 de lei. În marile oraşe, de peste 100.000 de locuitori, suma medie alocată pentru sărbătorile de iarnă, înregistrează un trend ascendent, comparativ cu anii precedenţi, bugetul mediu calculat atingând o valoare de 1.746 de lei.

Anul acesta, puţin peste o treime dintre respondenţii din mediul urban şi-au exprimat intenţia de a cumpăra un brad natural de Crăciun. Cei mai mulţi dintre aceştia, aproape 50%, au deja unul artificial, în timp ce aproape 6% nu vor împodobi bradul. În ceea ce priveşte Revelionul 2018, un procent de 79% dintre respondenţi intenţionează să îl petreacă în ţară, în timp de numai 3,6% vor pleca în străinătate.

Dintre cei care vor rămâne în ţară de Revelion, trei sferturi vor petrec alături de familie sau prieteni, în propriile locuinţe sau ale prietenilor. 11% vor merge într-o staţiune, în timp ce 9% vor întâmpina noul an într-un club sau restaurant. Procentul celor care vor ieşi în aer liber, la trecerea dintre ani, este de 3,6%  – potrivit cercetării realizate la nivel naţional de MEDNET Marketing Research Center./lalexandrescu/sdm2

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 23 decembrie