Compania CFR a scos la licitaţie studiul de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”. Proiectul avea termen iniţial de finalizare 2018, dar a întârziat aproape doi ani, după ce la prima licitaţie, în 2016, nu s-a prezentat niciun ofertant. Realizarea unei legături feroviare între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni este una dintre obligaţiile asumate de România pentru a putea găzdui patru partide de fotbal la Euro 2020, iar ministrul transporturilor, Lucian Şova, a spus că la acest proiect ar putea participa inclusiv angajaţi din CFR.
Lucian Şova: Nu concep ca până în 2020, la Campionatul European, să nu existe legătură pe cale ferată între Otopeni şi Bucureşti. Am cerut Companiei de Infrastructură să privească cu atenţie la posibilitatea ca totuşi in extremis să poată interveni cu resurse proprii în dezvoltarea şantierului şi atingerea acestui obiectiv.
Realizator: Modernizarea liniei de tren dintre Gara de Nord şi Otopeni costă peste 90 de milioane de euro, din fonduri europene, şi constă în electrificarea traseului şi construirea a încă doi kilometri de linie până la aeroport. În prezent, o călătorie de doar 35 de kilometri între Gara de Nord şi aeroport cu Săgeata Albastră durează 70 de minute, deoarece călătorii sunt transportaţi cu microbuze pe ultimii kilometri până la Otopeni – precizează reporterul nostru Alexandru Lancuzov./dursache/schelaru
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (1 martie)